|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
گرچه ترامپ مدعی شده است که این تصمیم را باید بر اساس الزام قانون آمریکا اتخاذ کند، اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است.
  هفته نامه نوول ابسرواتور روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به سنگ اندازی های کاخ سفید در مسیر اجرای برجام، این سنگ اندازی ها را نتیجه لج بازی های ترامپ با سلف خود، باراک اوباما معرفی و اعلام کرد که یکی از دلایل خروج احتمالی آمریکا از این توافق، همین موضوع است.

در گزارش این هفته نامه فرانسوی آمده است: رئیس جمهوری آمریکا باید روز دوازده ماه مه (22 اردیبهشت ماه) اعلام کند آیا متن توافق هسته ای با تهران را که در سال 2016 منعقد شده است، تایید می کند یا خیر؟

گرچه ترامپ مدعی شده است که این تصمیم را باید بر اساس الزام قانون آمریکا اتخاذ کند، اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی اش همواره تکرار کرده است که این 'بدترین توافقی است که آمریکا منعقد کرده است'. نخستین دلیل ترامپ برای از بین بردن این توافق این است که باراک اوباما آن را اتخاذ کرده است و ترامپ با خروج از توافق هسته ای به آخرین میراث مهم وی پایان می دهد.

در واقع باید گفت که ترامپ در نظر دارد هر آنچه را که اوباما به تصویب رسانده، نابود کند، چه خوب و چه بد!

انتصابات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید و بدنه دولت نیز در همین راستا است و باید گفت که بی شک این انتصابات برای ادامه حیات توافق هسته ای وین دلگرم کننده نیست.

به نظر می رسد که دونالد ترامپ همچنان برای از بین بردن میراث ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا مصمم است و این مسئله میراث های مهم دوران اوباما شامل برنامه مراقبت های بهداشتی آمریکا (اوباما کر)، توافق هسته ای وین و همچنین توافق آب و هوایی پاریس می شود.

تصمیم یک جانبه ترامپ برای از بین بردن توافق هسته ای وین در حالیست که این توافق به جز آمریکا، طرف های اروپایی، چین و روسیه نیز دارد و در قالب یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

در ادامه گزارش نوول ابسرواتور آمده است: در یک ماهی که تا تصمیم گیری ترامپ باقی مانده است، انتظار می رود تلاش ها برای تاثیرگذاری بر تصمیم رئیس کاخ سفید افزایش یابد.

بی شک یکی از محتمل ترین این تلاش ها باید از سوی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه صورت پذیرد که اواخر آوریل به واشنگتن می رود که نشان دهنده روابط مطلوب شخصی رمز آلود رئیس جمهوری آمریکا با همتای جوان فرانسوی اش است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین