کد خبر: ۲۰۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
جیمز متیس روز دوشنبه در دیدار شسح تمیم بن احمد آل ثانی امیر قطر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا آمریکا از حملات هوایی علیه دولت سوریه استفاده خواهد کرد یا خیر، این مطلب را مطرح کرد.
  وزیر دفاع آمریکا با انتقاد از وجود سلاح شیمیایی در سوریه حمله احتمالی به دولت سوریه را رد نکرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛جیمز متیس روز دوشنبه در دیدار شسح تمیم بن احمد آل ثانی امیر قطر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا آمریکا از حملات هوایی علیه دولت سوریه استفاده خواهد کرد یا خیر، این مطلب را مطرح کرد.

وی با متهم کردن روسیه در پشتیبانی از دولت سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی افزود: چرا هنوز سلاح های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که روسیه ضامن انهدام سلاح های شیمیایی بود؟

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد در حال رایزنی با همکارانمان از ناتو تا قطر و هرجایی که این مساله را مورد توجه قرار دهیم، هستیم.

این اظهارات در حالی انجام می شود که دونالد ترامپ یکشنبه متعاقب اتهام زنی به دولت سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی در دوما، هشدار داد که به هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

اگر چه آمریکا هنوز خود وارد فاز نظامی علیه دولت سوریه نشده است اما با چراغ سبز به رژیم صهیونیستی راه را برای دخالت نظامی آن باز کرده که متعاقب آن، فرودگاه نظامی 'التیفور' در استان حمص سوریه بامداد دوشنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت که در این حمله، شماری کشته و زخمی شدند.

دولت سوریه بارها استفاده از سلاح های شیمیایی را رد کرده و خود را ملزم به رعایت مقررات سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی می داند.

ناظران بر این باورند هرگاه حلقه محاصره تروریست ها در سوریه تنگ تر می شود، تکاپوی حامیان آنها در عرصه بین المللی افزایش یافته و تلاش می کنند با اتهام زنی به دولت، فرصتی را برای رهایی این گروه ها از مخمصه نابودی فراهم سازند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین