|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
در این مقاله قصد داریم تا به‌طور مختصر به 15 اختراع عجیب‌وغریب و البته هوشمندانه که در 5 سال اخیر ثبت‌شده‌اند نگاهی داشته باشیم.
 در این مقاله قصد داریم تا به‌طور مختصر به 15 اختراع عجیب‌وغریب و البته هوشمندانه که در 5 سال اخیر ثبت‌شده‌اند نگاهی داشته باشیم.

اختراع‌ها همواره نشانه‌های رسمی پیشرفت بشر بوده‌اند ولی برخی از اختراع‌ها به‌قدری عجیب و غیرعادی به نظر می‌رسند و در این بخش قصد داریم تا به تعدادی از عجیب‌ترین این اختراع‌ها که در طول چند سال اخیر به ثبت رسیده‌اند اشاره‌ای کرده و کاربری هر یک را به‌اختصار توضیح دهیم.

فورد: صندلی مخصوص خودروهای خودران
این صندلی برای لذت بردن از خودروهای خودران طراحی‌شده است و می‌توان به کمک آن به‌راحتی عقب نشسته و از مسیر لذت برد.

ناسا: سامانه هشدار زلزله و رخدادهای طبیعی
این سامانه می‌تواند با تجلیل جو زمین با کمک عکس‌های برداشت‌شده از فضا، هرگونه رخداد و فاجعه طبیعی را شناسایی کرده و به‌سرعت به منطقه اعلام کند. به‌این‌ترتیب ممکن است بسیاری از انسان‌ها فرصت نجات خود را داشته باشند.

نایک: عینک مخصوص گلف
با این عینک می‌توانید واقعیت افزوده و امکانات تخمین محیطی را به بازی گلف اضافه کنید تا به کمک آن بتوانید تجربه‌ای جدید از این بازی داشته باشد.

آمازون: پهپاد ماژولار باربری
این پهپاد ماژولار بر اساس نوع بار و بسته تنظیم‌شده و می‌تواند آینده تحویل بار را به خود اختصاص بدهد.

وال مارت: زنبورهای روباتیک
این زنبورهای روباتیک قرار است تا جای زنبورهای عادی، اقدام به جابجایی‌ای گرده گل‌ها کرده و آن‌ها را تکثیر کنند، البته خبری از عسل نخواهد بود.

ایرباس: هواپیمای چاپ سه‌بعدی
این مورد زیاد نیاز به توضیح نخواه داشت. هواپیمای مدنظر ایرباس به‌صورت کامل با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید خواهد شد.

بوئینگ: بمب آتش‌خاموش‌کن
این بمب در حقیقت یک گلوله است که به سمت محل آتش شلیک می‌شود و در هنگام برخورد با محل آتش‌سوزی، به‌صورت ناگهانی حجم بالایی از مواد خاموش‌کننده آتش را آزاد می‌کند.

آی‌بی‌ام: لباس‌های هوشمند باقابلیت تطبیق با محیط پیرامون
این لباس‌ها بر اساس محیط اطراف، خود را برای راحت‌ترین حالت ممکن برای کاربر تغییر می‌دهند این کار به کمک حسگرهایی مانند حسگرهای حرارتی، رطوبتی و غیره انجام می‌شود.

نیروی دریایی آمریکا: مرکز سوخت‌گیری هواپیما در وسط دریا
این اختراع در حقیقت روشی برای تبدیل آب‌شور دریا به سوخت موردنیاز برای وسایل و جنگ‌افزارهای آمریکایی است. به‌این‌ترتیب هواپیماهای جنگنده می‌توانند به‌راحتی در میان دریا سوخت‌گیری کنند.

والت دیزنی: کتاب‌های تعاملی
هر یک از صفحات این کتاب‌ها شامل عناصری تعاملی هستند که کودکان موقع خواندن می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

AT & T: بلوک‌های خانه‌سازی هوشمند
همه ما با بلوک‌های خانه‌سازی مانند لگو آشنا هستیم. با این حال این بلوک‌ها به‌واسطه این اختراع به سطحی فراتر از یک اسباب‌بازی رفته و می‌توانند برای شبیه‌سازی سازه‌های مهندسی مورداستفاده قرار بگیرند.

مایکروسافت: مرجان‌های داده‌ای
این ایده شامل یک پایگاه داده زیرآب است که در اعماق اقیانوس کار گذاشته‌شده و می‌تواند مشکل‌های متعدد دیتاسنترها را رفع کند.

سامسونگ: روبات جراحی
این روبات جراحی در حقیقت یک سیستم بسیار جذاب و ساده است که موجب می‌شود تا دقت جراحی در سطح بسیار بالایی افزایش پیدا کند. به کمک این روش چندین بازی روباتیک توسط پزشکان مختلف به‌صورت همزمان کنترل می‌شوند تا جراحی موفقیت‌آمیزتر باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین