|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
مطابق این بخشنامه با بررسی و شناسایی دقیق زندانیان واجد شرایط و با دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضاییه به ٨١ نفر از زنان مددجویی که باقیمانده حبس و یا جزای نقدی آنها کمتر از شش ماه بوده با هماهنگی مراجع قضایی ذیربط و قضات دایره نظارت بر زندان، از زندان رهایی یافتند.
  مدیرکل زندان های تهران گفت: ٨١ مددجوی زن زندان های استان تهران در ایام نوروز از حبس رهایی یافته و در کنار خانواده سر سفره هفت سین به استقبال بهار رفتند.

مصطفی محبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: به دنبال ابلاغ بخشنامه ریاست قوه قضاییه مبنی بر اعطای مرخصی ویژه به مناسبت فرارسیدن عید نوروز 97 و با توجه به سیاست های قوه قضائیه مبنی بر حمایت از خانواده های زندانیان،1832 نفر از مددجویان سطح استان از مرخصی در این ایام برخوردار شدند که ٤٠ نفر از این مددجویان زن بودند.

وی ادامه داد: ٨١ مددجوی زن واجدالشرایط زندان های استان تهران به دنبال این بخشنامه آزاد شدند و به کانون خانواده بازگشتند.

محبی تصریح کرد: مطابق این بخشنامه با بررسی و شناسایی دقیق زندانیان واجد شرایط و با دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضاییه به ٨١ نفر از زنان مددجویی که باقیمانده حبس و یا جزای نقدی آنها کمتر از شش ماه بوده با هماهنگی مراجع قضایی ذیربط و قضات دایره نظارت بر زندان، از زندان رهایی یافتند.

مدیرکل زندان های استان تهران با اشاره به نقش حضور مددجویان در میان خانواده به ویژه در ایام تعطیل بر افزایش استحکام بنیان خانواده و اصلاح و تربیت مدد جویان اظهارکرد :بر اساس بخشنامه مرخصی نوروزی رئیس قوه قضاییه، برای رفاه حال زندانیان وخانواده های آنان از 24 اسفند ماه 1396 تا پایان ایام نوروز با مرخصی 1832 نفر از مددجویان استان موافقت شد.

وی اضافه کرد: مدت زمان مرخصی اعطا شده 15 روز بوده که 15 روز دیگر با موافقت مراجع قضایی قابل تمدید است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین