|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
دستگاه ها و قوه قضاییه باید با جدیت و بدون هیچ رودربایستی با فساد مبارزه کنند. دستگاه قضایی کره جنوبی رئیس جمهور را نه به جرم اختلاس، بلکه به جرم اینکه برخی از اطرافیانش از موقعیت او سوء استفاده کردند، از ریاست جمهوری کنار گذاشت و به 24 سال زندان نیز محکوم کرد.
 امام جمعه گلپایگان گفت: زمین های کشاورزی هم چون گوشت قربانی در حال تکه تکه شدن است، چرا مسئولان جلوی این موضوع را نمی گیرید؟

  آیت الله سید علی طهماسبی روز گذشته (شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان، اظهار کرد: برای فراهم شدن زمینه پیشرفت در سطح شهرستان باید موانع را از سر راه برداریم. باور نداشتن و یا اهمیت ندادن برخی از مسئولان در دولت های مختلف به ظرفیت های موجود یکی از موانع موجود است. در شهرستان گلپایگان ظرفیت های فراوانی داریم که اگر آن ها را باور نداشته باشیم پیشرفت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیشرفت کشورهایی هم چون ژاپن، کره و چین نشان از پرکاری آنها است، مردم ما هوش و استعداد بالایی دارند، اما فرهنگ پرکاری باید ایجاد شود. ضریب هوشی مردم شهرستان گلپایگان از متوسط ضریب هوشی ایرانی ها بالاتر است که اگر در کنار آن تلاش نیز وجود داشته باشد پیشرفت خواهیم کرد.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: چشم بستن بر روی حقیقت و داشتن تعصب بر روی جناح خودمان مانع پیشرفت است، ما از جناح بازی ها ضرر دیده و منابع را به هدر داده ایم. اگر در انتخابات جناح بازی می کنیم حداقل بعد از انتخابات این موضوع را رها کنیم.

طهماسبی با بیان اینکه فساد یک مجموعه را از داخل نابود می کند، گفت: اگر با فساد مبارزه جدی نشود کشور پیشرفت نخواهد کرد، چند سال پیش در چین تعدادی از مسئولان ارشد را به دلیل فساد اقتصادی اعدام کردند، اما مفسدانی داریم که فسادشان کاملا علنی شده و حتی یک مورد اعدام هم نداشتیم، فساد برخی از افراد ثابت شده، اما برخورد لازم با آنها انجام نشده است.

خطیب جمعه گلپایگان اضافه کرد: دستگاه ها و قوه قضاییه باید با جدیت و بدون هیچ رودربایستی با فساد مبارزه کنند. دستگاه قضایی کره جنوبی رئیس جمهور را نه به جرم اختلاس، بلکه به جرم اینکه برخی از اطرافیانش از موقعیت او سوء استفاده کردند، از ریاست جمهوری کنار گذاشت و به 24 سال زندان نیز محکوم کرد.

طهماسبی تاکید کرد: اگر یکی از اقوام مسئولان کشور مشکل اقتصادی و فساد داشته باشد، اما دستگاه قضایی با آن برخورد نکند کشور پیشرفت نمی کند. مقام معظم رهبری سال هاست به مبارزه با فساد تاکید می کنند، اما مبارزه جدی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان به هیچ وجه فساد نباید تحمل شود، خطاب به  اداره جهاد کشاورزی شهرستان گفت: زمین های کشاورزی ما هم چون گوشت قربانی دارد تکه تکه می شود، چرا جلوی آن را نمی گیرید؟ اداره جهاد کشاورزی چرا جدیت ندارد، چرا عده ای باغات شهرستان را تکه تکه کند و ویلاسازی انجام می دهند و کشاورزی گلپایگان را با این همه قدمت نابود می کنند.

امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: باید حتما با فساد مبارزه شود، چراکه اگر با فساد مبارزه نشود شهرستان و کشور پیشرفت نمی کند، قانون برای همه یکسان است و هیچ کس حق تخطی از قانون را ندارد.

طهماسبی در خصوص مصرف کالاهای داخلی خاطر نشان کرد: چرا تولید کننده ایرانی برای فروش محصولات خود باید از برند خارجی استفاده کند؟ مسئولان اگر ماشین خارجی دارند آن را تبدیل به خودرو ایرانی کنند. چرا مدیران ایران خودرو و سایپا باید از ماشین خارجی استفاده کنند؟ با این شرایط هیچ گاه کیفیت تولیداتشان را افزایش نخواهند داد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین