|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد که کمیته ویژه رسیدگی به استعفای شهردار تهران تشکیل شود.
 عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد که کمیته ویژه رسیدگی به استعفای شهردار تهران تشکیل شود.

احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی استعفای نجفی در جلسه روز آتی شورا گفت: اعضای شورای شهر تهران با اجماع کامل، نجفی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کردند اما اگر نجفی اصرار بر استعفا دارد، باید به گونه‌ای رفتار شود که اصرار بر ماندن نجفی در اذهان عمومی اختلاف میان شورا و شهرداری تلقی نشود و باید به دنبال راهکارهایی باشیم که مسیر نجفی برای مبارزه با فساد ادامه یابد.

وی با بیان این که در کنار بیماری فشارهای بیرونی نیز در این استعفا نقش داشته و شاید به تشدید بیماری نیز منجر شده، گفت: متاسفانه در این مدت نسبت به برخی اقددمات شهرداری، تناسبی بین تصمیمات و اتفاقات پیش آمده و عکس‌العمل منتقدان و مخالفان وجود نداشت.

احمد مسجدجامعی با بیان این که پیشنهاد می‌شود کمیته ویژه‌ای برای پیگیری استعفای نجفی تشکیل شود، گفت: موضوع استعفای نجفی کمتر از بررسی تخصصی لوایح و طرح‌های دیگر شورا نیست و بر همین اساس پیشنهاد می‌شود شورای شهر با راه اندازی کارگروه تخصصی، موضوع استعفای نجفی را به بررسی کند و گزارش آن را برای تصمیم نهایی به صحن ارائه کند.

وی با بیان این که تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد مختلف یک اتفاق اثرگذار جزو اختیارات شورای شهر است، گفت: پیش از این نیز در شورای چهارم با استناد به همین تبصره قانونی، پیشنهاد دادم که در پی حادثه پلاسکو کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.

وی با ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به استعفای شهردار تهران، گفت: می‌توان چند نفر از اعضای شورای شهر را تعیین کرد که در یک بازه زمانی معین ابعاد استعفای نجفی را بررسی کنند. این پیشنهاد در جلسه فردای شورا نیز مطرح می‌شود.

مسجدجامعی در پاسخ به این پرسش که چه لزومی برای تشکیل این کمیته است؟ گفت: حساسیت مردم تهران در مورد استعفا زیاد است  و اعضا شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم باید به ابعاد این موضوع رسیدگی کرده و گزارشی دقیق به مردم بدهد چه بسا این که این اتفاق در سال‌های گذشته نمونه ای نداشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین