|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت ملی انگور ملایر به عنوان انگور دره‌جوزان به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.
 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت ملی انگور ملایر به عنوان انگور دره‌جوزان به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

احد آزادیخواه در اولین ‌جلسه شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به تسهیلات ویژه دولت در راستای تبدیل آبیاری سنتی به سیستم نوین و تحت فشار اظهار داشت: در این زمینه ملایر جایگاه مطلوبی ندارد و لازم است مسئولان جهاد استان و شهرستان در این راستا اهتمام و‌جدیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت 85 درصد تسهیلات در راستای تبدیل سیستم آبیاری از سنتی به نوین و صنعتی را پرداخت می‌کند، ‌گفت: مسئولان ‌جهاد‌ کشاورزی شهرستان با توجه به بحران‌کم آبی باید انگیزه استفاده از این تسهیلات ویژه را برای کشاورزان ایجاد کنند.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان و نمایندگان استان و شهرستان و استاندار همدان رفع معظل بی‌کاری و ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: لازم است از همه توانایی‌‌ها و ظرفیت‌های شهرستان نهایت استفاده را در زمینه ابجاد اشتغال بکارگیریم.

وی فعالیت حدود 20 هزار نفر در حوزه مبل و ‌منبت و خیاطی را مزیت بزرگی برای شهرستان‌ ملایر دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای ملایر در حوزه کشاورزی، صنایع دستی، صنعت و‌ معدن و غیره و استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان قطعا ملایر در آینده نزدیک در زمینه اشتغال جهش بزرگی خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به تلاش‌های نمایندگان ملایر در کمیسیون تلفیق اظهار داشت علاوه بر اعتبارات استانی و‌ ملی مبلغ 14 میلیارد تومان اعتبار برای این شهر تخصیص یافت.

وی افزود: از‌ مجموع این 14 میلیارد تومان، مبلغ 4 میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی روستا‌ها، 4 میلیارد تومان برای 4 خطه کردن‌ محور آورزمان - جوکار، 2 میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام پروژه‌های دانشگاه ملایر، مبلغ 2 میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر در سال 97 و مابقی نیز برای انتقال آب سد کلان به شهرستان تخصیص یافته که در سال 97 اجرایی می‌شود.

آزادی‌خواه از توفیقات سال 96 برای ملایر به سفر پر خیر و برکت وزیر بهداشت و آموزش پزشکی به این شهر اشاره کرد و افزود: برخی از قول‌های آقای وزیر همانند تجهیزات پزشکی، راه‌اندازی مرکز سی‌تی‌اسکن بیمارستان غرضی و دانشکده پیراپزشکی محقق شده و برخی قول‌های دیگر آقای وزیر شامل ایجاد مرکز آنژیوگرافی قلب و پلی کیلینیک تخصصی در شرف انجام است.

وی با اشاره به اینکه ثبت ملی انگور ملایر به عنوان انگور دره‌جوزان به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود، گفت: در صورت تحقق این امر چند برابر حوزه مبل و ‌منبت در حوزه انگور و فراورده‌های آن اشتغالزایی خواهیم داشت.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین