|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
آمریکا هم اکنون یک پایگاه نظامی در منطقه 'سودا' در جزیره' خنیون' و یک پایگاه نظامی دیگر در شهر 'لاریسا' در شمال یونان دارد که در کنار هر یک از آنها نیز یک پایگاه نظامی ناتو قرار دارد.
  سامانه خبری یونانی 'پرونیوز' گزارش داد: آمریکا به علت افزایش تنش بین واشنگتن و آنکارا، درصدد است که پایگاه نظامی ناتو را در اینجیرلیک ترکیه به خاک یونان منتقل و تعدادی پایگاه های نظامی دیگر نیز در یونان ایجاد کند.

این تارنما درباره علت افزایش تنش بین ترکیه و آمریکا، به خرید اس- 400 از روسیه، همراهی ترکیه با این کشور در مورد اوضاع سیاسی و میدانی در سوریه و افزایش اختلافات آنکارا و واشنگتن در باره عملکرد این دو در سوریه اشاره کرد و افزود: آمریکا در واقع در حال از دست دادن یک همپیمان مهم و قدیمی خود است.

تارنمای خبری یونانی در ادامه گزارش خود افزود: آمریکا در نظر دارد علاوه بر انتقال پایگاه اینجیرلیک به یونان، شش پایگاه نظامی دیگر در یونان احداث کند و یا سطح کارایی تعدادی از آنها را که هم اکنون فعال هستند، افزایش دهد.

روزنامه یونانی ملی گرای 'استیا' نیز دراین باره نوشت: واشنگتن قصد دارد دو پایگاه نظامی در نزدیک مرزهای ترکیه در جزیره ' کیکلادن' واقع در جنوب شرقی یونان و دیگری در نزدیک جزایر سنگی مورد اختلاف آتن و آنکارا موسوم به 'امی میا' در چند مایلی نزدیک مرزهای ترکیه احداث کند.

طبق گزارشها، آمریکا همچنین در نظر دارد یک پایگاه نظامی در جزیره ' کالیمنوس' واقع در جنوب غرب یونان و یک پایگاه نظامی دیگر در جزیره 'سیروس' بسازد و به همین سفیر آمریکا در یونان بارها به اهمیت این جزیره اشاره کرده و اخیرا دو بار برای نظارت و بررسی نحوه ساخت و احداث پایگاه نظامی آمریکا به آن سفر کرده است.

آمریکا هم اکنون یک پایگاه نظامی در منطقه 'سودا' در جزیره' خنیون' و یک پایگاه نظامی دیگر در شهر 'لاریسا' در شمال یونان دارد که در کنار هر یک از آنها نیز یک پایگاه نظامی ناتو قرار دارد.

با توجه به انتشار این گونه گزارشها که رسانه های خبری یونان کمتر به آنها می پردازند، به نظر می رسد که آمریکا با توجهش به تیره شدن روابط خود با ترکیه درصدد توسعه همکاری های نظامی خود با یونان برآمده است.

این در حالیست که حزب حاکم یونان، سه سال پیش که قدرت را در دست نداشت، به عنوان حزب مخالف دولت، پایگاه های نظامی آمریکا و ناتو را در یونان و دیگر کشورها قاتل ملت ها قلمداد و در تظاهرات اعتراضی خود همواره پارچه نوشته های 'ناتو قاتل ملت ها' حمل می کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین