|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۰۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
به نظر می‌رسد کی‌روش شانس بیشتری برای عابدزاده و مظاهری قایل شده و همین باعث شده تا آنها بیشتر از حسینی و لک به حضور در جام جهانی امیدوار باشند.
 به نظر می‌رسد کی‌روش شانس بیشتری برای عابدزاده و مظاهری قایل شده و همین باعث شده تا آنها بیشتر از حسینی و لک به حضور در جام جهانی امیدوار باشند.

البته کی‌روش همیشه نشان داده که تصمیم‌های ناگهانی هم می‌گیرد. درست مثل انتخاب حقیقی به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی در جام جهانی 2014. البته این بار به نظر نمی‌رسد او چنین ریسکی انجام دهد و بیرانوند را در فاصله 2 ماه تا جام جهانی از تفکرات خود و البته دروازه تیم ملی خارج کند.

علیرضا بیرانوند قطعا دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی خواهد بود و بعید است اتفاقی جز این در دروازه ایران رخ دهد. او در مقدماتی جام جهانی بهترین آمار را به نام خود ثبت کرد، چندین بار دروازه ایران را بسته نگه داشت و در بازی‌های تدارکاتی هم اعتماد کی‌روش را به خود جلب کرده است. بیرانوند در 2 بازی تدارکاتی مهم تیم ملی مقابل تونس و الجزایر نیز 180 دقیقه برای ایران بازی کرد تا کی‌روش نخستین انتخاب خود را برای جام جهانی انجام دهد. انتخاب بیرانوند به‌عنوان دروازه‌بان اول.

حالا یک سوال وجود دارد و اینکه بعد از بیرانوند، دروازه‌بان دوم تیم ملی چه کسی خواهد بود؟ برای جانشینی بیرانوند، چند گزینه مورد توجه کی‌روش قرار دارد. دروازه‌بان‌هایی که جملگی در بهترین روزهای فوتبال خود قرار دارند. از رشید مظاهری و امیر عابدزاده گرفته تا حسین حسینی و حامد لک. این 4 دروازه‌بان و البته علیرضا حقیقی که به تازگی پیراهن سونسوال را پوشیده این شانس را دارند که همراه بیرانوند به روسیه بروند.

مقابل سیرالئون، حامد لک درون دروازه تیم ملی قرار گرفت و در نیمه دوم جای خود را به حسین حسینی داد. لک اما برای بازی مقابل الجزایر و تونس به اردو دعوت نشد تا کی‌روش، عابدزاده، مظاهری و حسینی را همراه خود به تونس و اتریش ببرد. دروازه‌بان‌هایی که با حضور بیرانوند فرصت بازی به دست نیاوردند و نتوانستند در دروازه تیم ملی خودی نشان دهند.

همین مساله باعث شده تا کسی نداند بعد از بیرانوند، دروازه‌بان دوم تیم ملی چه کسی است؟ کی‌روش فعلا به دروازه‌بان پرسپولیس اتکا کرده و او را برگزیده تا حراست از دروازه تیم ملی را برعهده بگیرد. اتفاقی غیر از این هم در این برهه زمانی نه منطقی است و نه عاقلانه اما کی‌روش می‌تواند در یکی از همین بازی‌های تدارکاتی مهم، دروازه‌بان دوم تیم ملی را انتخاب کند و او را محک بزند.

رشید مظاهری با سابقه حدود 3 سال دعوت به تیم ملی و انجام چند بازی برای ایران، بخت بسیاری برای دروازه‌بان دوم بودن دارد. او البته در ذوب‌آهن هم کم‌نوسان بازی می‌کند و یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ محسوب می‌شود. امیر عابدزاده هم این بخت را دارد تا نام خود را به‌عنوان جانشین بیرانوند مطرح کند. دروازه‌بانی که در لیگ پرتغال درخشیده و پس از حدود 20 سال دوباره نام عابدزاده را سر زبان‌ها انداحته.

حامد لک و حسین حسینی البته بخت کمتری نسبت به مظاهری و عابدزاده دارند. این دو هر چند مقابل سیرالئون بازی کردند اما به نظر می‌رسد کی‌روش شانس بیشتری برای عابدزاده و مظاهری قایل شده و همین باعث شده تا آنها بیشتر از حسینی و لک به حضور در جام جهانی امیدوار باشند. البته کی‌روش همیشه نشان داده که تصمیم‌های ناگهانی هم می‌گیرد. درست مثل انتخاب حقیقی به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی در جام جهانی 2014. البته این بار به نظر نمی‌رسد او چنین ریسکی انجام دهد و بیرانوند را در فاصله 2 ماه تا جام جهانی از تفکرات خود و البته دروازه تیم ملی خارج کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین