|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۲۰۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه گفت: اجازه نمی دهیم که کشور سوریه به بهانه های مختلف تجزیه شود.
 بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه گفت: اجازه نمی دهیم که کشور سوریه به بهانه های مختلف تجزیه شود.

بوزداغ در مصاحیه با خبرنگاران، با موافقیت آمیز خواندن نشست سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه افزود: تمامیت ارضی سوریه را نمی توان به هم زد و این کشور را تجزیه کرد و اجازه نخواهیم داد که سوریه به بهانه های مذهبی به سمت تجزیه برود.

وی با اشاره به تاکید بر این موضوع در بیانیه پایانی نشست سه‌جانبه روسای جمهوری ترکیه، ایران و روسیه در نشست روز گذشته در آنکارا، اظهار کرد: این مساله بسیار مهم بوده و همچنین نشانگر آن است که موضع ترکیه از طرف هر دو کشور روسیه و ایران مورد قبول است.

وی در ادامه با بیان این که 'تل رفعت در شمال سوریه را هم مثل عفرین از وجود تروریست ها پاکسازی می کنیم' اضافه کرد: پایان کار یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) همانند عفرین در تل رفعت نیز نزدیک است.

بوزداغ با اشاره به قصد دولت ترکیه برای اقدام نظامی در سنجار و مناطق دیگر در شمال عراق و سوریه گفت: اگر گروه های تروریستی از مناطق اعلام شده پاکسازی نشوند، ترکیه اقدام می کند و از قدرت کافی برای انجام این کار برخوردار است.

وی در خصوص اقدامات دولت ترکیه برای شناسایی اعضای گروه گولن در خارج از کشور و استرداد آنها به ترکیه نیز اظهار کرد: سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) تاکنون 80 عضو گروه گولن را که در 18 کشور مختلف جهان ساکن بودند، شناسایی و مسترد کرده است.

سخنگوی دولت ترکیه با تایید احتمال تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور بیان کرد: هنوز هم به تمدید وضعیت فوق‌العاده نیاز داریم و ممکن است در صورت موافقت نمایندگان پارلمان ترکیه وضعیت فوق‌العاده تمدید شود.

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین با رد برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور گفت: هر کس بر اساس انتخاباتی که در ماه های مارس و نوامبر سال 2019 برگزار می شود، برنامه ریزی کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین