|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۰۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
بررسی ها بر اساس روال و فرمول های کارشناسی که اطلاع رسانی شده است، در دستورکار کمیسیون قیمت گذاری قرار گرفته است.
 مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، شبهات ایجاد شده در خصوص توقف قیمت گذاری تجهیزات پزشکی را تکذیب کرد و گفت: قیمت گذاری تجهیزات پزشکی متوقف نشده است.

 دکتر رضا مسائلی در اولین جلسه کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی در نیمه دوم فروردین ۱۳۹۷ درخصوص بروز شبهات در خصوص قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی در روزهای گذشته، اظهارداشت: بر اساس سیاست های کلی سلامت، جلوگیری از تقاضای القایی دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی از تکالیف وزارت بهداشت است.

مشاور وزیر بهداشت افزود: استناد مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص عدم صلاحیت وزارت بهداشت برای قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی به مصوبه ۹۶/۰۴/۰۶ ستاد هدفمند سازی یارانه ها است، لیکن بر اساس رویه حقوقی، مصوبه عام موخر ستاد هدفمندی سازی یارانه ها، ناسخ مصوبه خاص مقدم هیأت وزیران در قیمت گذاری تجهیزات پزشکی نیست.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت به منظور تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی اقداماتی را به عمل آورده که نسبت به پرداخت مطالبات تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی اقدام کند و وزیر بهداشت طی بخشنامه شماره، ۱۰۰/۱۲۰۳ مورخ ۳ بهمن ۹۶، نحوه پرداخت بدهی های دارو و تجهیزات را به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کرده است و علیرغم کمبود اعتبارات، تمامی ارکان دولت و وزارت بهداشت و بیمه ها در تلاش اند تا پرداخت مطالبات تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی انجام گیرد و گزارشات پرداخت مطالبات مذکور از سوی مسئولین بیمه و دانشگاهها اطلاع رسانی شده است.

مسائلی ادامه داد: در بحث قیمت گذاری، تاثیر نرخ ارز بر قیمتها مورد توجه قرار گرفته است که در کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی طرح، مصوب و اعمال می شود، همچنین در بعضی از ملزومات پزشکی که قیمتها نسبت به قیمت منطقه ای و بین المللی بالاتر است، بررسی ها بر اساس روال و فرمول های کارشناسی که اطلاع رسانی شده است، در دستورکار کمیسیون قیمت گذاری قرار گرفته است.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نظر دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به منظور اظهارنظر به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین