|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۰۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
راهپیمایی های بازگشت در چارچوب اهدافی واحد و تحت حمایت تمامی مردم فلسطین برگزار می شود و با وجود سرکوب آن از سوی نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنان ادامه خواهد یافت .
  اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفت وگوی تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تاکید کرد که با وجود سرکوبگری رژیم صهیونیستی راهپیمایی های بازگشت ادامه خواهد یافت.

دفتر اسماعیل هنیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به نقل از وی افزود: راهپیمایی های بازگشت در چارچوب اهدافی واحد و تحت حمایت تمامی مردم فلسطین برگزار می شود و با وجود سرکوب آن از سوی نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنان ادامه خواهد یافت .

بر اساس این گزارش ، هنیه در گفت و گوی تلفنی خود با شیخ تمیم ، وی را در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی های بازگشت در مرز نوار غزه قرار داد.
از سوی دیگر، امیر قطر نیز ضمن تاکید بر موضع ثابت کشورش در حمایت از حقوق ملت فلسطین، با فلسطینیان به ویژه ساکنان نوار غزه اعلام همبستگی کرد.

مردم غزه از روز جمعه گذشته با برپایی تظاهراتی در سالگرد 'روز زمین' با عنوان 'بازگشت بزرگ' به اشغالگری صهیونیست ها اعتراض کردند، اما هدف تیراندازی نظامیان صهیونیستی قرار گرفتند که بر اثر آن تاکنون دستکم 19 نفر شهید و یک هزار و 500 نفر زخمی شده اند.

هدف از این تظاهرات که همچنان ادامه دارد ،تاکید بر خواست فلسطینیان برای بازگشت به سرزمین مادری خویش است.

حماس و دیگر گروه های فلسطینی در غزه برای برگزاری این راهپیمایی ها و حرکت به سوی منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی فراخوان داده بودند.

فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس (10 فروردین) را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.

رژیم صهیونیستی در مارس 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد که این اقدام خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین را برانگیخت ودر تظاهراتی که به این منظور برگزار شد شش فلسطینی در داخل سرزمین های اشغالی سال 1948 به شهادت رسیدند.

وزارت امور خارجه قطر روز جمعه با صدور بیانیه ای اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به تظاهر کنندگان فلسطینی را محکوم کرد و این اقدام را نقض قوانین بین المللی دانست.

قطر از تشکیل کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 میلادی و به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین