|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
در نیمه دوم با تغییراتی که دادیم 3 امتیاز را گرفتیم. ما خوب نبودیم، آنها هم موقعیت چندانی روی دروازه‌مان نداشتند. به این برد هم در جدول و هم از نظر روحی نیاز داشتیم تا در بازی روز سه‌شنبه نتیجه خوبی را کسب کنیم تا در آسیا هم به جدول برگردیم.
 سرمربی ذوب آهن در مورد دیدار مقابل تراکتورسازی صحبت کرد.

 امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی سه بر صفر ذوب‌آهن مقابل تراکتورسازی، گفت: عید نوروز و میلاد حضرت علی (ع) را تبریک می‌گویم و دعا می‌کنم سال کم حادثه‌تری را داشته باشیم. واقعیت قضیه عید نیست، عیدی که مردم از نظر روحی و روانی تحت فشار باشند، اسمش عید نیست و امیدوارم این مشکلات رفع شود. در مورد بازی هم باید بگویم، پس از باختی که تراکتورسازی آسیا متحمل شد، شرایط آرمانی را نداشت.

وی افزود: در نیمه دوم با تغییراتی که دادیم 3 امتیاز را گرفتیم. ما خوب نبودیم، آنها هم موقعیت چندانی روی دروازه‌مان نداشتند. به این برد هم در جدول و هم از نظر روحی نیاز داشتیم تا در بازی روز سه‌شنبه نتیجه خوبی را کسب کنیم تا در آسیا هم به جدول برگردیم.

سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به وضعیت تیمش، خاطرنشان کرد: مشکل تیم‌های شهرستانی این است که اگر بخواهند به بازیکنان‌شان استراحت بدهند، وقت ندارند، چون 2 روز در راه هستند. مربیگری در شهرستان خیلی سخت است و هر 3 امتیاز برابر 6 امتیاز ارزش دارد. همین تیم تراکتورسازی از تبریز به تهران می‌آید و از تهران راهی اصفهان می‌شود و به همین هم ترتیب هم به شهرش برمی‌گردد. تیم‌های شهرستانی با توجه به نوع پروازها مظلوم هستند. بازیکنان شهرستانی از نظر بدنی مشکلات بیشتری دارند. هیچ‌جای دنیا اینگونه نیست.

قلعه‌نویی در واکنش به صحبت‌های خبرنگاری که اعتقاد داشت ذوب‌آهن در دقایقی از بازی به شدت دفاع کرد و اشتباهاتی هم داشت، گفت: در برخی از مواقع ما باید فضا را گرفته و توپ را به حریف بدهیم، اما در اجرای این تاکتیک خوب نبودیم.

وی همچنین درباره صحبت‌های اخیر کارلوس کی‌روش مبنی بر آماده نبودن بازیکنان شاغل در لیگ ایران گفت: باید از کی‌روش تشکر کرد، به چند دلیل. دلیل نخست اینکه وزن فنی تیم ملی و وزن بین‌المللی فوتبال‌مان را بالا برده است و دوم اینکه 2 بار پیاپی به جام جهانی رفتیم و امسال هم به‌عنوان دومین تیم به این مسابقات راه یافتیم که من بابت این موضوع از کی‌روش تشکر می‌کنم. با این حال من چند بحث هم دارم. نمی‌خواستم راجع‌به این مسائل صحبت کنم، اما چون سوال کردید، می‌گویم. خواهش این است که حرف‌های من راعیناً منعکس کنید، چون چند بار دیدم که حرف‌های من پس و پیش در رسانه‌ها مطرح شده است. کمتر از 80 روز به جام جهانی مانده و باید تعامل داشته باشیم تا تیم ملی با آرامش وارد  جام جهانی شود.

قلعه‌نویی ادامه داد: باشگاه‌ها هزینه کردند و همین روز گذشته چند هزار نفر تماشاگر برای پرسپولیس و استقلال به ورزشگاه رفتند و از محیط‌های آلوده دور شدند؛ یعنی 480 هزار ساعت اینها به یک محیط آلوده نرفتند و هزار ساعت به جامعه سرویس دادند. شما چطور می‌توانید از این حُسن‌ها بگذرید؟ کی‌روش، مربیان و هم باشگاه‌ها، باید صحبت کنند تا مشکلی نباشد، مردم و باشگاه‌ها هم اذیت نشوند. بحثی که با کی‌روش دارم، این است که کشور ما در چند سال اخیر اندازه 400 سال عقب افتاده است. شرکت‌های هواپیمایی هما و ایران‌ایر بهترین ایرلاین دنیا بودند، اما الان کی‌روش می‌ترسد سوار همین هواپیماها شود. تا چند سال پیش جام تخت جمشید را داشتیم که الگو گرفته از بوندس‌لیگا بود. الان ما که 400 سال عقب افتادیم، چه اتفاقی افتاده که بازیکن به لیگ‌های معتبر اروپا دادیم؟

سرمربی ذوب‌آهن اظهار داشت: علی دایی، وحید هاشیمان، علی کریمی، مهدوی‌کیا، باقری، نکونام، آندو و ... . الان لژیونرهای ما در کدام لیگ معتبر بازی می‌کنند؟ با آن موقع قابل قیاس بوده است؟ ما بازیکن داشتیم که فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته است. بر اساس چه استاندارهایی رفته؟ همین سردار آزمون را ما در 15 سالگی می‌خواستیم با سپاهان به اردو ببریم، اما آقای ساکت که الان دبیر کل فدراسیون فوتبال شده، من را صدا کرد و گفت که «می‌شود سردار آزمون را با خودمان نبریم؟ خیلی بچه‌ است». بیاید و اینها را مقابلش بگویم. چطور شد که سردار آزمون شد سردار آزمون؟ چه فرقی بین است سعید آقایی و محمدی؟ چه فرقی بود بین رامین رضاییان و وریا غفوری؟

قلعه‌نویی گفت: باید رو به جلو فکر کنیم. این برنامه مورد تایید کی‌روش بوده و آقای فتاحی بارها گفت که برنامه با نظر کی‌روش تنظیم شده است. می‌خواهم بگویم ما ایرانی‌ها از هر نظر، از نظر تیپ، هوش و استعداد جزو 20تای برتر دنیا هستیم. حالا در چند سال اخیر خیلی مشکلات به ما وارد شده و در خیلی مسائل عقب افتادیم، اما نیروی انسانی بسیار خوبی داریم. ما در جهنم سئول برابر کره‌جنوبی بازی را یک بر صفر بردیم. 7 بازیکن در آن مقطع از یک باشگاه در تیم ملی بودند. چطور در آن جهنم بازیکنان یک باشگاه استاندارها را داشتند که تیم ملی بازی را ببرد و به جام جهانی صعود کند؟ اگر آن بازی نتیجه دیگری می‌گرفتیم، خیلی چیزها در لیگ عوض می‌شد. ما باید به لیگ و مربی‌های داخلی احترام بگذاریم.

وی افزود: از کی‌روش خواهش می‌کنم که در این چند روز بنشیند، برنامه بدهد و اگر نیاز باشد لیگ را تعطیل کنیم، ولی این‌طور نیست که در مطبوعات این‌طور صحبت از فرق رامین رضاییان و وریا غفوری بکند. من یک سوالی دارم، طارمی از خانه‌شان لژیونر شد؟ کاوه رضایی چطور لژیونر شد؟ آنها به پرسپولیس و استقلال رفتند و لژیونر شدند. محرم نویدکیا چطور لژیونر شد؟ از همین جا لژیونر شد. خواهش این است که آقای کی‌روش آرامش داشته باشد و ساکت که من به او ارادت دارم، به‌عنوان یک مدیر قوی باید با کی‌روش جلسه بگذارد تا همه به تیم ملی کمک کنیم، ولی اینکه بگویند این آن‌طور است و آن این‌طور، زیاد درست نیست. لیگ ثابت کرد و در جهنم سئول بازی را یک بر صفر درآورد. ما باید از فوتبال لذت ببریم. همه تیم‌ها برای جام جهانی اماده می‌شوند، پس در کشور ما نباید این مسائل وجود داشته باشد. همه می‌دانند اولویت تیم ملی است. همه می‌دانند که کی‌روش برای تیم ملی ما زحمت کشیده، اما گفتمان‌مان باید طوری باشد که کسی آزرده خاطر نشود.

سرمربی تیم ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که «با توجه به باخت دیروز پرسپولیس، به قهرمانی امیدوار هستید؟»، عنوان کرد: ما به دنبال کسب سهمیه هستیم. من از مربیان ایرانی تشکر می‌کنم، با مشکلاتی که در فوتبال‌مان هست، مربیان ایرانی ایثار می‌کنند. ما هنوز تیم‌هایی مثل استقلال داریم که جزو تیم‌های خوب آسیا هستند. در صورتی که تیم‌های عربی بازیکن می‌گیرند 60 میلیارد تومان. ما نیروی انسانی داریم، اما برنامه و زیرساخت نداریم و فوتبال‌مان عقب افتاده است.

قلعه‌نویی وضعیت مالی ذوب‌آهن را رو به بهبود دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط بد اقتصادی که بسیاری از تیم‌ها مشکلات مالی دارند، ما با تلاش فراوان مدیرعامل و هیئت‌مدیره تا به این جای کار بسیار خوب بودیم. قبل از عید با تلاش‌های هیئت مدیره پرداختی‌مان را به 60 درصد رساندیم. امیدوارم با تبلیغ رسانه‌ها برای بازی با الدحیل چند هزار نفری به ورزشگاه بیایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین