کد خبر: ۲۰۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
بارکیندو همچنین نقش عراق در توافق اوپک برای کاهش تولید را بزرگ توصیف کرد و گفت این امر باعث ثبات در قیمت های جهانی نفت شده است.
 دبیرکل سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه در دیدار با نخست وزیر عراق گفت که پیروزهای این کشور بر گروه تروریستی داعش، به طور مثبتی بر کشورهای عضو اوپک منعکس شد.

 دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 'محمد سنوسی بارکیندو' روز پنجشنبه در دیدار با 'حیدر العبادی' ضمن تبریک پیروزی های عراق و آزادی تمامی سرزمین این کشور از چنگ تروریست ها گفت که آنچه عراق تحقق بخشید در ثبات منطقه اثرگذار بود و به طور مثبتی بر کشورهای عضو اوپک منعکس شد.

وی گفت جهان قدردان پیروزی های عراق در نابودی گروه تروریستی داعش است.

بارکیندو همچنین نقش عراق در توافق اوپک برای کاهش تولید را بزرگ توصیف کرد و گفت این امر باعث ثبات در قیمت های جهانی نفت شده است.

دبیرکل اوپک در این دیدار از برنامه اقتصادی دولت العبادی تقدیر کرد و گفت که این رویکرد باعث شکوفایی اقتصاد عراق می شود.

در این دیدار همچنین رویکرد آینده کشورهای اوپک در خصوص نفت و اهمیت حفظ ثبات در منطقه و نقش بزرگ عراق در سازمان اوپک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دولت عراق اعلام کرده است برنامه ای برای کاهش تکیه بر نفت و فعال کردن بخش های خصوصی و صنعتی دارد.

در حال حاضر 95 درصد بودجه عراق متکی بر درآمدهای نفتی است.

دبیرکل سازمان اوپک دوشنبه گذشته برای شرکت در همایش انرژی عراق در 2018 وارد بغداد شد و طی این مدت با رییس جمهور، رییس پارلمان و وزیر نفت عراق دیدار و گفتگو کرده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین