|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۰۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴
این نهاد انگلیسی افزود که هرچند معتقد نیست اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های ضد اسلامی بر زندگی مسلمانان تأثیرگذار باشد اما بر لزوم حفظ هشیاری در روزهای آینده تأکید کرد.
  کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس روز پنجشنبه در آستانه روز مجازات مسلمانان، 47 توصیه امنیتی برای مسلمین ساکن این کشور پیشنهاد کرد و از مردم خواست تا در ایام تعطیلات عید پاک پیش رو هشیاری خود را حفظ کنند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که نقش فعالی در دفاع از حقوق مسلمانان ساکن این کشور دارد در بیانیه خود به مسلمین توصیه کرده که از باز کردن بسته‌های مشکوک، انجام سفرهای گروهی و حاضر شدن در مکان‌های کم‌نور خودداری کرده، در وسایل نقلیه عمومی کنار راهرو و یا درهای خروج مستقر شوند و همواره درهای خودرو شخصی خود را قفل نگه‌دارند.

این نهاد انگلیسی افزود که هرچند معتقد نیست اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های ضد اسلامی بر زندگی مسلمانان تأثیرگذار باشد اما بر لزوم حفظ هشیاری در روزهای آینده تأکید کرد.

در توصیه‌های کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به‌طور ویژه به زنان مسلمان یادآوری ‌شده تا مراقبت‌های امنیتی را مدنظر قرار دهند چراکه آن‌ها به دلیل بر سر داشتن حجاب بیشتر در مظان اتهام و هدف گروه‌های افراطی قرار دارند.

این بیانیه ازآن‌جهت امروز منتشرشده است که بر اساس تقویم انگلیس، فردا (جمعه) و دوشنبه آینده به مناسبت عید پاک تعطیل است و سه‌شنبه آینده سوم آوریل (14 فروردین‌ماه) برابر با آنچه در نامه‌ای که چندی پیش برای مسلمانان انگلیس ارسال‌شده روز مجازات مسلمانان عنوان شده است.

در این نامه که نسخه‌هایی از آن برای چند تن از نمایندگان مسلمان مجلس انگلیس نیز ارسال‌شده مخاطب را به ارتکاب اقدامات خشن علیه مسلمانان تشویق کرده و برای هر اقدام، امتیازی در نظر گرفته‌ است. این اقدامات شامل مواردی همچون فحاشی، کشیدن روسری از سرزنان مسلمان، اسیدپاشی، حمله با چاقو و بمب‌گذاری در مساجد است که از 10 تا 1000 امتیاز برخوردار است.

بااین‌حال مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی این نامه را نقشه سازمان‌یافته دولت انگلیس برای مصادره کردن اسلام هراسی به مساله ای پیش‌پاافتاده در این کشور می‌داند.
او در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این نامه نشان‌دهنده عمق فضای تنفر علیه مسلمانان در انگلیس است و مقامات امنیتی به‌اندازه‌ای که اگر چنین نامه‌ای برای جامعه یهودیان ارسال می‌شد، واکنش نشان نداده‌اند.
وی ادامه داد: نتیجه تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که یک فرد دیوانه این نامه را ارسال کرده، «غافل از آنکه فضای اسلام هراسی در انگلیس ناشی از تحرکات دیوانگان نیست، بلکه با حمایت دولت این کشور سازمان‌دهی می‌شود.»

این فعال مدنی بابیان این مطلب که سازمان وی، تاکنون تماس‌های مختلفی را از مسلمانان و نگرانی آنان از این نامه دریافت کرده است، افزود: این در حالی است که در کمال تعجب هیچ‌یک از این افراد، نامه یادشده را دریافت نکرده و صرفاً در فضای مجازی و رسانه‌ها از وجود آن مطلع شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، مشخص‌شده که تنها عده انگشت‌شماری این نامه را دریافت کرده‌اند و بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که دولت انگلیس به‌طور غیرمستقیم اقداماتی را سازمان‌دهی می‌کند تا منکر فضای تنفر علیه مسلمانان شود.

شجره در ادامه اظهاراتش، گسترش پدیده اسلام هراسی را در انگلیس بسیار نگران‌کننده توصیف و تصریح کرد: واقعیت این است که هرچه جلوتر می‌رویم، به سمت تشدید اسلام هراسی و تنفر از مسلمانان پیشروی می‌کنیم.

وی نقش رسانه‌های غربی را یکی عوامل اصلی گسترش اسلام هراسی برشمرد و افزود: رسانه‌ها این‌گونه وانمود می‌کنند که مسلمانان به غرب تعلق ندارند و مقصر تمام مشکلات و خشونت‌ها در جامعه به شمار می‌روند. آن‌ها اسلام را با تروریسم و تجاوز به دختران جوان، یکسان توصیف می‌کنند و درعین‌حال سیاستمداران به‌جای اینکه برای این مشکل راه‌حل پیدا کنند، با وضع قوانین ضد تروریستی، مسلمانان را هدف قرار می‌دهند.

سایر نهادهای اسلامی در انگلیس و کارشناسان مسائل اجتماعی با اذعان به افزایش فضای تنفر علیه مسلمانان در این کشور تأکیددارند مادامی‌که دولت انگلیس واکنش قاطعی را در جهت حل این مساله نشان ندهد این روند متوقف نخواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین