|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۰۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
پامپئو که بخاطر نزدیکی افکارش به ترامپ در بسیاری حوزه‌ها به خصوص برجام، به عنوان گزینه جانشین تیلرسون معرفی شده، باید برای نشستن بر این کرسی، در نشستی که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود، رأی اعتماد سنا را اخذ کند.
 بیش از 200 دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی با ارسال نامه‌ای به سنا، نسبت به شرایط نابسامان وزارت خارجه کشورشان در دوره زمامداری ترامپ ابراز نارضایتی کرده و از سناتورها خواسته‌اند که در دادن رأی اعتماد به پامپئو، برنامه‌های وی برای بهبود این شرایط را جویا شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیش از ۲۰۰ دیپلمات و سفیر سابق آمریکایی با نوشتن نامه‌ای، نسبت به وضعیت نابسامان دستگاه دیپلماسی آمریکا و ضرورت بهبود فوری شرایط وزارت خارجه این کشور، هشدار داده‌اند.

۲۲ اسفند ماه سال گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی توییتری، از حذف «رکس تیلرسون» از سکان وزارت خارجه و پیشنهاد «مایک پامپئو»، رئیس فعلی سیا برای جایگزینی تیلرسون خبر داد؛ بعدها مشخص شد که ترامپ پیش از برکناری توئیتری تیلرسون، به وی اطلاع نداده بوده است.

پامپئو که بخاطر نزدیکی افکارش به ترامپ در بسیاری حوزه‌ها به خصوص برجام، به عنوان گزینه جانشین تیلرسون معرفی شده، باید برای نشستن بر این کرسی، در نشستی که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود، رأی اعتماد سنا را اخذ کند.

نامه این ۲۰۰ دیپلمات پیشین هم خطاب به رئیس جمهوری‌خواه و اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی سنا است و در آن از سناتورها خواسته شده که از پامپئو در خصوص برنامه‌هایش برای «بازگرداندن قدرت و نفوذ دیپلماسی آمریکایی» سوال شود.

«نیکلاس برنز» معاون سیاسی سابق وزارت خارجه آمریکا گفته که این نامه «فریادی از اعماق قلب‌ها» و برآمده از وجود کسانی است که از دیدن وضعیت ناامیدکننده وزارت خارجه و به حاشیه رانده شدن دیپلماسی در دوره تصدی ترامپ، تأسف می‌خورند.

فارس نوشت:برنز همچنین ابراز امیدواری کرده که پاپمئو با ادامه روشی که در یک سال اخیر در سیا در پیش گرفته بوده و با حمایت از بدنه متخصص مجموعه وزارت خارجه، شرایط این وزارتخانه را سر و سامان دهد.

نویسندگان نامه به تصمیم ترامپ برای کاهش ۲۰ میلیارد دلاری بودجه وزارت خارجه هم اشاره کرده و از سناتورها خواسته‌اند که این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا را ناکام بگذارند و حداقل بودجه را در سطح فعلی حفظ کنند؛ وزارت خارجه آمریکا بودجه‌ای حدوداً ۶۰ میلیارد دلاری دارد.

نگارندگان نامه از بلاتکلیف ماندن پست‌های مهم وزارت خارجه آمریکا هم ابراز ناخرسندی کرده‌اند؛ پست‌های مهمی که فعلاً متصدیانی موقت دارد.

این پست‌های خالی به این شرح‌اند: ۸ معاون از مجموع ۹ معاونت، ۵۰ سفیر و ۱۶ دستیار وزیر از مجموع ۲۲ دستیار.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین