|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۲۰۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
حرکات یوفومانند روی توپ تله استار 18، مطمئنا باعث خواهد شد تیم‌های زیادی در جام جهانی استراتژی شان را دچار تغییر کنند.
 حرکات یوفومانند روی توپ تله استار 18، مطمئنا باعث خواهد شد تیم‌های زیادی در جام جهانی استراتژی شان را دچار تغییر کنند.

انتقادات دروازه بان ها از توپ‌های جام جهانی ، باعث شده فرصتی برای تیم‌هایی به وجود بیاید که بازیکنان شوت زن در ترکیبشان دارند، مثل مسی و رونالدو. توپ‌های تله استار 18 روی ضربات کاشته می‌تواند تاثیر بسیاری بگذارد. دروازه بان ها معتقدند که این توپ ها مثل پر بلند می‌شود و به سمت دروازه شلیک می‌شوند. دنی آلوس به بهترین شکل این توپ‌ها را توصیف کرد. او گفت:" این توپ ها برای شوت زن ها عالی و برای مهارکنندگان شوت یک کابوس خواهد بود."

شوت مولر از فاصله 23 متری که دخیا نتوانست آن را مهار کند، دلیلی برای یوفومانند بودن این توپ ها باشد.ضربه دقیق فوتبالیست آلمانی به چرم دور توپ ( یا شاید بهتر باشد بگوییم پلاستیک پولی اتلین) که شبیه به ساچمه شده، باعث شد تا ضربه اش مثل ضربات گلف به سمت دروازه اسپانیا برود. به نظر مهار توپ‌های تله استار غیرممکن است.

مطمئنا این توپ ها روی تاکتیک ها و تصمیمات مربی ها در جام جهانی تاثیر مهمی خواهد گذاشت. تیم‌‌هایی که بازیکنان شوت زن در ترکیبشان دارند، مطمئنا از این موضوع بهره بسیاری خواهند برد. یکی از مربیان اخیرا گفت:" مطمئنا مربیان بازیکنان را تشویق خواهند کرد که از فواصل دوور شوت بزنند زیرا آنها می‌دانند که گرفتن توپ‌ها که موزی شکل به سمت دروازه می‌آیند بسیار دشوار است.

جنجال‌ها در مورد توپ، در آلمان، کشوری که مقر اصلی آدیداس در آن قرار دارد شروع شد. آدیداس اسپانسر اصلی رقابت ها نیز هست. آنها تا جام جهانی 2006، توپ‌هایی با 32 تکه می‌ساختن ولی این توپ با تنها 14 تکه درست شده است. پیش از این، ایکر کاسیاس توپ جابولانی را که در جام جهانی 2010 مورد استفاده قرار گرفت، "توپ ساحلی" خوانده بود.

وقتی توپ تله استار 18 برای اولین بار معرفی شد، در تست‌هایی که روی آن انجام شد مشخص شد که شباهت زیادی به توپ تله استار اصلی که در جام 1980 مورد استفاده قرار گرفت دارد. با این حال، مواد اولیه ای که در ساخت آن توپ استفاده شد، باعث شده بود که آن توپ با ثبات تر و تنبل تر باشد. در این توپ، چیپست NFC قرار گرفته که برای ارتباط آن با داورها و وسایل ارتباطی اطراف زمین است.

آدیداس نیز در این میان سعی می‌کند به انتقادات دروازه بان ها بی توجه باشد و تمرکزش را به سودی که این توپ به مهاجمان می‌رساند ، بگذارد. در حقیقت این توپ که حتی طراحی آن نیز مورد انتقادات زیادی قرار گرفت، ریسک بزرگی است که آدیداس آن را انجام داده است.یکی از منابع فیفا اخیرا مدعی شده که فیفا قصد دارد با استفاده از این توپ‌ها، بازی ها را جذاب تر کند، به خصوص برای بینندگان تلویزیونی. آنها با فکر دخیا، رینا، تراشتگن، کورتوا و بقیه نیستند و اگر می‌خواستند به چنین موضوعی فکر کنند، از توپ‌هایی مثل توپ ازتک که در جام جهانی 86 مکزیک و تروسکو که در جام جهانی 90 ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت، در جام جهانی 2018 نیز استفاده شود.

منبع : ورزش 3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین