|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۰۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
تیم فوتبال استقلال در سال ۹۶ روزهای پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت.
 تیم فوتبال استقلال در سال ۹۶ روزهای پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال در سال ۹۶ پر فراز و نشیب عمل کرد. این تیم ابتدا با هدایت علیرضا منصوریان به ادامه روند خوبش که از بهمن و اسفند ۹۵ بود ادامه داد و در نهایت با شکست سپاهان در هفته آخر، نایب قهرمان لیگ برتر شد. با این‌حال روزهای خوب استقلال به پایان رسید و این تیم با وجود پیروزی یک بر صفر برابر العین در تهران، در امارات با شش گل مغلوب این تیم شد و در مجموع شش بر دو از این تیم شکست خورد و حذف شد. در آن بازی استقلال امید نورافکن و امید ابراهیمی را نداشت و فرشید باقری هم خیلی زود مصدوم شد تا استقلال بدون هافبک میانی برابر هافبک‌های خطرناک العین قرار بگیرد و در نهایت هم تسلیم این تیم شد.

با شکست مقابل العین پرونده فصل استقلال بسته شد و منصوریان خیلی زود دست به خرید بازیکن زد. او بازیکنانی مثل شهباززاده، بیت‌سعید، جپارف، منتظری، جباری، قائدی و سهرابیان را به استقلال آورد ولی هیچ‌گاه جای خالی کاوه رضایی با این خریدها پر نشد. کنار گذاشتن مگویان هم در استقلال ماجراهایی را به دنبال داشت که تا نیم فصل ادامه‌دار بود. از طرفی خریدهای گران و بزرگ استقلال چندان هم برای این تیم کارایی نداشتند و برخی از آن‌ها مثل شهباززاده و بیت‌سعید از این تیم جدا شدند، برخی مثل منتظری کم‌تر از کیفیت خودشان بودند و برخی هم مثل قائدی دچار حواشی خاص خودشان بودند و البته کسانی مثل شجاعان هم در خریدهای استقلال بودند که ارزش‌های خود را نشان دادند.

با آغاز فصل جدید استقلال در بازی اول به صنعت نفت آبادان باخت تا این تیم وارد حاشیه درگیری میان ساکت و علیرضا منصوریان شود. این جریان ادامه‌دار بود و در ادامه شکلش عوض شد. اعتراضات به منصوریان ادامه‌دار بود و او در یک تصمیم که مشخص نشد بالاخره در آن هیات مدیره دخیل بوده یا نه، مهدی رحمتی و جباری را در اختیار باشگاه قرار داد. این اتفاق منجر به حواشی جدیدی شد و در برنامه ۹۰ یک فاجعه در ابعاد بزرگ برای استقلال رقم خورد.

در نهایت منصوریان بعد از بازی برابر ذوب‌آهن و تساوی یک بر یک برابر این تیم عطای استقلال را به لقایش بخشید و در میان اعتراضات تند هواداران استقلال که برای او صبر نمی‌کردند، استقلال را بعد از یک نشست یک ساعت و نیمه ترک کرد. با جدایی منصوریان در دو بازی میک‌درموت هدایت استقلال را برعهده گرفت و سپس شفر سرمربی استقلال شد. وینفرد شفر مدت کوتاهی با میک کار کرد ولی عذر او را خواست و دستیاران خودش را به استقلال آورد. او در ابتدا موفق نبود و تساوی نا امید کننده برابر فولاد و شکست در داربی خیلی‌ها را نگران کرد اما تیم او کم کم شکل خودش را پیدا کرد و در بهمن و اسفند سال ۹۶ موفقیت‌های بزرگی مثل پیروزی برابر پرسپولیس، فولاد، پارس جنوبی‌جم، الهلال و دو تساوی برابر العین را به دست آورد تا نه تنها شانس بالایی برای کسب مقام نایب قهرمانی در لیگ بلکه صعود از گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و البته قهرمانی در جام حذفی داشته باشد.

استقلال در حالی سال ۹۷ را پیش روی خود می‌بیند که عمده نگرانی هواداران این تیم آینده بازیکنانی مثل ابراهیمی، جپارف‌، تیام و البته تمدید قرار داد شفر با این باشگاه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین