|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۰۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
در صورتی که واشنگتن تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس بگیرد، مسکو نیز فورا اقدامات متقابل را اتخاذ خواهد کرد.
 یک سناتور ارشد پارلمان روسیه هشدار داد در صورتی که آمریکا در حمایت از لندن تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس از این کشور بگیرد، مسکو فورا اقدامات متقابل را صورت خواهد داد.

به گزارش فارس، «ولادیمیر دژاباروف» قائم مقام کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه امروز شنبه تأکید کرد، در صورتی که واشنگتن تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس بگیرد، مسکو نیز فورا اقدامات متقابل را اتخاذ خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، منابع آمریکایی امروز گزارش کردند که شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته پیشنهاد اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روس در حمایت از انگلیس در جریان پرونده مسمومیت جاسوس روس‌تبار را مطرح کرده است.

شبکه «سی ان ان» به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش کرد که احتمال می‌رود اوایل هفته جاری، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمرکیا در خصوص این پیشنهاد اقدامات لازم را انجام دهد.

قائم مقام کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» هشدار داد: «اگر آمریکا تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس بگیرد، اقدامات متقابل فورا لحاظ خواهد شد».

این سناتور ارشد روس افزود، البته بعید است که دونالد ترامپ چنین پیشنهاداتی را مدنظر قرار دهد چرا که در حال حاضر نیز مشکلات و مسائل بسیاری در روابط میان روسیه و آمریکا وجود دارد که باید برطرف شود بویژه با توجه به اینکه اتهامات مطرح شده از جانب «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس کاملا بی‌اساس است.

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

مسکو هرگونه مشارکت در مسموم کردن اسکریپال را رد کرده و تأکید کرده است که زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی روسیه به طور کامل امحا شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین