|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
استفاده جان بولتون از خدمات شرکت کمبريج آناليتيکا که در رسوايي سوء استفاده از اطلاعات کاربران شبکه اجتماعي فيس بوک دست دارد، فاش شد.
 استفاده جان بولتون از خدمات شرکت کمبريج آناليتيکا که در رسوايي سوء استفاده از اطلاعات کاربران شبکه اجتماعي فيس بوک دست دارد، فاش شد.

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره ، استفاده جان بولتون مشاور امنيت ملي آمريکا از خدمات شرکت کمبريج آناليتيکا که در رسوايي سوء استفاده از اطلاعات کاربران شبکه اجتماعي فيس بوک دست دارد، فاش شد.

روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز اطلاعات جديدي فاش کرد جان بولتون از جمله نخستين مشتريان شرکت کمبريج آناليتيکا بوده است. به نوشته اين روزنامه، بولتون از خدمات اين شرکت که با رسوايي در آمريکا و انگليس روبروست، براي تبليغ بعضي نامزدها در انتخابات آمريکا استفاده کرده است.

تحقيقات نشان داد کمبريج آناليتيکا که به نفع ستاد تبليغات انتخاباتي دونالد ترامپ فعاليت مي کرد، حريم خصوصي دهها ميليون کاربر شبکه اجتماعي فيس بوک را نقض کرده و بدون آگاهي آنها به اطلاعات شان دست پيدا کرده است.

فادي منصور خبرنگار شبکه الجزيره در واشنگتن گفت: شرکت کمبريج آناليتيکا که در رسوايي جمع آوري اطلاعات ميليون ها نفر از کاربران فيس بوک دست دارد، به نفع جان بولتون فعاليت مي کرده است. روزنامه نيويورک تايمز با استناد به سخنان کارکنان سابق اين شرکت و اسنادي که به آنها دست پيدا کرد، اين مسئله را فاش کرد.

به نوشته نيويورک تايمز، جان بولتون و کميته سياسي که او تاسيس کرد از جمله نخستين مشتريان خدمات کمبريج آناليتيکا بودند که قراردادي به ارزش يک ميليون و دويست هزار دلار با آن براي نظرسنجي راي دهندگان و تاثيرگذاشتن بر نظر راي دهندگان در مسايل مربوط به امنيت ملي، امضا کردند. کميته بولتون براي تبليغ بعضي نامزدهاي انتخاباتي از پايگاه داده هايي که کمبريج آناليتيکا براي آن تهيه کرده بود، استفاده کرده است. روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز مي گويد اين ويدئوي تبليغاتي، نمونه اي از تبليغات سياسي است که کميته بولتون در حمايت از يکي از نامزدان انتخابات با استناد به فعاليت کمبريج آناليتيکا توليد کرد. تحقيقات رسانه اي فاش کرد کمبريج آناليتيکا که ستاد تبليغاتي ترامپ به آن در سال 2015 متوسل شد، به شيوه فريبکارانه به اطلاعات ميليون ها نفر از کاربران فيس بوک نفوذ کرده است. اين شرکت که استيو بنن مشاور سابق ترامپ در تاسيس آن مشارکت داشت، فعاليت مديرعامل خود را به حال تعليق درآورد. او بارها پيروزي دونالد ترامپ را به لطف فعاليت اين شرکت دانسته بود. کمبريج آناليتيکا در انگليس و آمريکا با تحقيقاتي روبروست و رابرت مولر بازرس ويژه آمريکا هم به اجراي تحقيقاتي درباره روابط اين شرکت با ستاد تبليغاتي ترامپ ادامه مي دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین