|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۰۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
خرید اولین خودرو می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین امور زندگی هر فرد باشد؛ اما ممکن است این کار لذت‌بخش به دلیل انجام یا انجام ندادن اموری تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات افراد شود.
خرید اولین خودرو می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین امور زندگی هر فرد باشد؛ اما ممکن است این کار لذت‌بخش به دلیل انجام یا انجام ندادن اموری تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات افراد شود.

بی‌تجربگی در امور خرید و فروش یک اتومبیل، از اصلی‌ترین دلایل رخ دادن بسیاری از اشتباهات متداول در معاملات خودرو‌ها است.

از طرفی خودرو‌های مدرن امروزی با امکانات و شاخصه‌های فراوانی که دارند، موجب شده‌اند انتخاب‌هایمان کمی احساسی‌تر از گذشته شود.
در حقیقت زمانی که برای خرید اولین خودرو خود اقدام می‌کنید، شوق و هیجان زیادی خواهید داشت و ممکن است این اشتیاق باعث رخ دادن اشتباهاتی از طرف شما شود؛ از همین رو در این مقاله قصد داریم متداول‌ترین اشتباهات افراد را در هنگام خرید اولین خودرو خود بررسی کنیم تا در زمانی که به خرید یک اتومبیل تازه می‌اندیشید، نکات ذکر شده در این مقاله را بیاد بیاورید.

1- اقدام به خرید اتومبیل بدون به انجام رساندن آزمون‎های رانندگی
چنانچه گواهینامه رانندگی ندارید و آزمون‌های مربوطه را پشت سر نگذاشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به خرید اتومبیل نکنید. در نظر بگیرید که اتومبیل شما شکلی از سرمایه شما به حساب می‌رود و در صورت آسیب رسیدن به آن، در واقع سرمایه شما است که دچار تزلزل شده است. بهتر است بدون داشتن گواهینامه‌های معتبر رانندگی هیچ‌گاه اقدام به خرید یک اتومبیل نکنید زیرا در صورت بروز هرگونه اتفاق، از نظر قانون مقصر اصلی شما خواهید بود.

2- خرید خودرو بدون تست درایو
تست درایو یا آزمایش رانندگی، از جمله خدماتی است که نمایندگان معتبر برند‌های خودروسازی آن را ارائه می‌دهند.
از نظر متخصصان حوزه اتومبیل، شما هیچ‌گاه یک خودرو را نمی‌توانید از روی کاغذ قضاوت کنید و برای بررسی بهتر اتومبیل مورد نظرتان، حتما اقدام به انجام تست درایو یا آزمایش رانندگی بر روی آن کنید.

3- آگاهی از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات
همیشه پیشنهاد شده است که قیمت قطعات، لوازم جانبی و سرویس‌های نگهداری خودرو مورد نظرتان را قبل از خرید آن مورد بررسی قرار دهید. این امر باعث می‌شود با آگاهی بیشتر و چشم‌اندازی روشن‌تر اولین اتومبیلتان را بخرید.

4- خرید از فروشگاه‌های نامعتبر
یکی از متداول‌ترین اشتباهات افراد در زمان خرید اولین خودرو، اعتماد به فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های نامعتبر است.
در نظر بگیرید که در زمان خرید یک خودرو، پول شما در اختیار فروشگاه مورد نظرتان است و اگر این فروشگاه به شکل غیر قانونی یا غیر متعارف فعالیت کند، ممکن است باعث ضرر و زیان شما شود.
پیشنهاد می‌کنیم همیشه اتومبیل‌های مورد نظرتان را از نمایندگی‌های معتبر برند‌های خودروسازی بخرید زیرا ضمن اینکه می‌توانید از یک خرید امن بهره‌مند شوید، قادر خواهید بود از خدمات پس از فروش و گارانتی اتومبیل مد نظرتان مطلع شوید.

5- عدم استفاده از تخفیف‌های اعمال شده
هر ساله بسیاری از نمایندگی‌های فروش در سراسر دنیا اقدام به اعمال تخفیف‌هایی بر روی محصولاتشان می‌کنند.
بهتر است قبل از خرید یک اتومبیل با مشاوران این نمایندگی‌ها هم صحبت شوید تا از زمان تخفیف‌ها و جشنواره‌های ویژه آن‌ها مطلع شوید. قطعا با بهره‌گیری از این اطلاعات می‌توانید خرید به صرفه‌تری داشته باشید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین