|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۰۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
رئیس ستادکل ارتش ترکیه اعلام کرد، بازگشت غیرنظامیان به مناطق پاکسازی شده از تروریست‌ها در عفرین واقع در شمال غرب سوریه آغاز شده است.
 رئیس ستادکل ارتش ترکیه اعلام کرد، بازگشت غیرنظامیان به مناطق پاکسازی شده از تروریست‌ها در عفرین واقع در شمال غرب سوریه آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی عملیات "شاخه زیتون" را برای پاکسازی عفرین از تروریست‌های داعش و یگان‌های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک آغاز کرد.

اخیرا نیروهای تحت حمایت ترکیه مرکز شهر عفرین را که یکی از پناهگاه‌های اصلی نیروهای پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق از سال ۲۰۱۲ بوده است، آزاد کردند.

خلوصی آکار، رئیس ستادکل ارتش ترکیه در بیانیه‌ای گفت: هدف اصلی این عملیات تضمین بازگشت امن و صلح آمیز غیرنظامیانی بود که با آزار و اذیت و سرکوب از جانب این گروه‌های تروریستی مواجه شده بودند.

این اظهارات خلوصی آکار در جریان بازدیدش از واحدهای نظامی، مراکز و مقرهای فرماندهی در استان‌های هاتای و کیلیس مطرح شد.

آکار گفت: ارتش ترکیه برای تامین خدمات درمانی و دیگر حمایت‌ها از این غیرنظامیان با نهادهای دولتی همکاری کرده است.

وی افزود: ۱۵۷ پرسنل نظامی که در عفرین زخمی شده بودند، پس از درمان به صورت داوطلبانه به میدان نبرد بازگشتند.

ژنرال خلوصی آکار تصریح کرد: این عملیات تحت چارچوب حقوق ترکیه بر مبنای قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، حق دفاع از خود که تحت منشور سازمان ملل است و احترام به تمامیت ارضی سوریه صورت گرفته است.

به گفته رئیس ستاد کل ارتش ترکیه، هدف این عملیات این است که "ثبات و امنیت را در امتداد مرزهای ترکیه تا این منطقه ایجاد و از شهروندان سوری در برابر ظلم و ستم تروریست‌ها حفاظت کند".

ارتش ترکیه همچنین تاکید کرده که در جریان این عملیات تنها اهداف تروریستی نابود شده‌اند و نهایت دقت برای عدم صدمه زدن به غیرنظامیان اتخاذ شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین