|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۰۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که وعده وی به رهبر مقاومت دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر جنگیدن یمنی‌ها در کنار حزب الله علیه رژیم صهیونیستی یک تعارف نبوده است.
عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان گفت: در صورتی که اسرائیل دست به هرگونه حماقتی بزند هزاران تن از مردمان قبایل یمن شوق نبرد علیه اسرائیل را دارند.

تل‌آویو در جنگ علیه یمن نقش مستقیم دارد

وی همچنین از نقش مستقیم تل‌آویو در جنگ علیه یمن و توجه رژیم صهیونیستی به جبهه‌های مشرف به دریای سرخ خبر داد.

رهبر جنبش انصارالله خاطر نشان کرد: تلاش‌های عربستان سرنوشتی جز شکست نخواهد داشت؛ همانطور که سیاست‌های عربستان در سوریه و عراق نیز همین وضعیت را داشته است.

وی گفت: شانه خالی کردن کشورهای عربی و بین‌المللی از یمنی‌ها باعث نشده است که هویت یمنی‌ها در حرکت در مسیر مقاومت تغییر کند و همین مساله مقاومت بود که یکی از دلایل جنگ علیه یمنی‌ها شده است.

عبدالملک حوثی خاطرنشان کرد که به اتهام‌های نظام‌های عربی مبنی بر وابستگی به خارج اهمیت نمی‌دهد.

وی توهمات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درمورد خارج کردن جنبش انصارالله از نقشه سیاسی و مردمی یمن را به سخره گرفت و گفت: در تجاوز آمریکایی – عربستانی ریختن خون مردم یمن مباح شمرده شده است؛ چراکه آنها مطمئنند که در مواضع بین‌المللی و منطقه‌ای مخالفت شدیدی با آنها نمی‌شود و همچنین به این دلیل که می‌دانند به صورت درست و پاک نمی‌توانند اهداف نظامی خود را محقق سازند، به همین دلیل دست به اقدامات وحشیانه می‌زنند تا این اقدامات سبک و روش آنها در تجاوزشان شود.

ائتلاف متجاوز از هیچ تلاشی برای گرسنه نگه داشتن مردم یمن دریغ نمی‌کند

وی افزود: متجاوزان امیدوارند که این اقدامات وحشیانه به آنها برای پیروزی در نبرد و تحقق هدفشان در اشغال کردن سراسر یمن کمک کند و آنها از کشتار هزاران کودک، زن و غیرنظامی در شهرها و روستاها به روشی وحشیانه که کشتار دسته‌جمعی خوانده می‌شود،‌ إبا نکرده و بازارهای شلوغ و جمع‌های غیرنظامیان را در مناسبت‌های اجتماعی همچون عروسی‌ها و مراسم عزا و همچنین محله‌های شلوغ و مدارس و مساجد را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: رسانه‌ها در یمن و همچنین رسانه‌های آزاد در منطقه تصاویر مستندی را منتشر ساختند که حجم این فاجعه و شنیع بودن این جنایت‌ها را نشان می‌دهد، اما با این وجود این تصاویر وجدان برخی را به این سمت سوق نداد که حرف حق را  در مقابل مظلومیت ملتی از ملت‌های منطقه را بزند، در حالی که این ملت ارتباطات انسانی، دینی، قومیتی و جغرافیایی با سایر ملت‌های منطقه دارد.

عبدالملک حوثی خاطرنشان کرد: در کنار تجاوزات نظامی، محاصره ظالمانه‌ای صورت می‌گیرد که این تجاوز اقتصادی کمتر از تجاوز نظامی نیست و این محاصره باعث ایجاد خفقان در یمن و محدودیت در تحرکات یمنی‌ها از جمله بیماران شده است. متجاوزان محدودیت‌هایی را بر سر رساندن کمک‌ها و نیازهای ضروری انسانی همچون غذا، دارو و سوخت اعمال کرده و توطئه‌ای را علیه بانک مرکزی یمن به راه انداخته‌اند و در تلاش هستند تا تمامی حقوق‌هایی را که کارمندان دولت از آنها زندگی خود را می‌گذرانند، بخشکانند و از هر تلاشی برای گرسنه نگه داشتن مردم یمن دریغ نمی‌کنند و در این راستا و برای رسیدن به هدف خود کارخانجات و بسیاری از مغازه‌ها و تاسیسات خدمات‌رسانی را از بین می‌برند.

مردم یمن در مقابل تکنولوژی‌های جنگی نوین پایداری ورزیدند

وی افزود: اما با این وجود مردم ما با تمامی آزادگانشان از اقشار مختلف آزاد به کمک خداوند و با یاری‌اش پایدار مانده‌اند وبرای مقابله با این تجاوز تلاش می‌کنند که این مسئله باعث شده است طرف‌های متجاوز که مطمئن بودند این حجم تجاوزها ضامن فروپاشی مردم یمن و تسلیم شدن آنها طی چند هفته است، شگفت زده شوند.

عبدالملک حوثی افزود: مردم ما با انسجام داخلی خود در عرصه سیاسی موفق شدند و نهادهای دولت و زیرساخت‌های سیاسی و اقشار اجتماعی فرو نپاشیدند و در مقابله با کسانی که نیروهای متجاوز آنها را از اقصی نقاط جهان برای هجوم به یمن از ده‌ها کشور مزدور آورده بودند، پایداری ورزیدند و همچنین در مقابل تسلیحات و تکنولوژی‌های جنگی نوین و امکانات پیشرفته‌ای مقاومت کردند که آمریکایی‌ها آنها را به منطقه آورده بودند و با آنها نبردی را مدیریت می‌کنند که در آن از سلاح‌هایی که استفاده از آنها در عرصه بین‌الملل ممنوع است، علناً و با شهادت بسیاری از سازمان‌ها از جمله سازمان‌های غربی به کار گرفته شده است.

تجاوز به یمن به پاکسازی و شناسایی خائنان کمک کرد

رهبر جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: در حال حاضر و پس از گذشت سه سال، مردم گرانقدر ما با قدرت بسیار و با جانفشانی و پایداری در مقابل این تجاوز ظالمانه ایستاده‌اند و توانایی‌های نظامی خود را به حدی توسعه داده‌اند که باعث شگفتی دشمنانی شده است که در آغاز تجاوز به کشور ما اعلام  کرده بودند که کاملا توانایی‌های نظامی یمن را از بین برده‌اند و آنها هرچقدر که به تجاوز خود ادامه دادند توانایی نظامی کشور ما بیشتر شد و هر چقدر که در داخل علیه یمن توطئه چینی کردند با این کار در اصلاح وضعیت داخلی در یمن سهیم شدند و کشور ما را از سایر خائنان پاکسازی کردند و ان‌شاالله مردم ما این توفیق را خواهند داشت که تهدید را به فرصت و چالش را به دستاورد تبدیل کنند.

وی درخصوص عربستان گفت: با حماقتشان خود را در بیراهه‌ای انداختند که در وهله نخست آنها را به سمت سقوط اخلاقی و انسانی سوق داده و در وهله دوم آنها را به سمت بحران‌ها و مشکلات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی سوق می‌دهد که روز به روز وخیم تر می‌شود و نتیجه این اقدامات عربستان بی‌شک وخیم خواهد بود.

عبدالملک حوثی افزود: همانطور که عربستان در سوریه و عراق شکست خورده است، همین نتیجه نیز در یمن و بحرین به اذن خداوند حاصل خواهد شد. اراده خداوند به نفع بندگان مظلوم است و سرانجام و پایان کار از آن افراد باتقوی می‌باشد. اما عربستان در مرحله فرسایش بی‌سابقه‌ای از سوی کسانی است که به خاطر آنها تلاش می‌کند و در راه نزدیک شدن به آنها همه چیز را فدا می‌کند. عربستان در نظر آنها بیشتر از یک گاو شیرده نیست. همانطور که ترامپ این مسئله را بیان کرده است که تا آنجا شیر آن را می دوشند که سینه‌اش خشک شود و سپس آن را ذبح می‌کنند. آیا بدتر از این وضعیت و سرنوشتی که اینگونه رقم می خورد، سرنوشتی وجود دارد.

رهبر جنبش انصارالله خاطرنشان کرد: مشکل ائتلاف متجاوز فقط منحصر به انصارالله نیست، بلکه آنها با تمام مردم یمن مشکل دارند. انصارالله یک سازمان منزوی نیست، بلکه یک جریان مردمی گسترده است که رویکردی واحد و موضعی یکپارچه با سایر مردم یمن دارد و چه زمانی این اتفاق افتاده است که مردم یمن در میان خود مردم یمن منزوی شوند. همانطور که محمدبن سلمان این را گفته است؟! این سخنی پوچ می باشد.

عبدالملک حوثی تصریح کرد: مردم یمن به نبرد آزادسازی و آزادی، استقلال و دفاع از آزادی و کرامت و استقلال اراضی خود در اقصی نقاط کشور از شرق تا غرب کشور و از شمال به جنوب آن ادامه می‌دهند و همچنین در تلاش هستند تا با حمایت مردمان مناطقِ اشغال شده، کشور را از اشغالگر پاکسازی کنند و روز به روز واقعیت‌ها برای برخی افراد غافل که در این خیانت دست داشته یا به دنبال سراب راه افتاده بودند، برملا می‌شود. آنها گمان می‌کردند که متجاوزان اجنبی فقط برای خدمت به آنها و توجه به آنها آمده‌اند، اما در حال حاضر اوضاع واقع از نظر آنها چگونه است؟ کار به جایی رسیده است که برخی از کسانی که آنها را "وزیر" نامیده بودند، بازداشت می‌شوند و همچنین عبد ربه منصور هادی در بازداشت و خواری قرار می گیرد و خارجی‌ها  به صورت آشکارا فرودگاه‌ها، بنادر، پایگاه‌های نظامی، تاسیسات نفتی و اقتصادی را در استان‌های جنوبی اشغال کرده و آنها را تحت تصرف خود درآورده‌اند و آن مزدوران به افرادی غریب در کشورشان تبدیل شده‌اند که کاملا تحت تسلیم اشغالگران خارجی هستند.

آمریکا و انگلیس از جنگ در یمن صدها میلیارد دلار به جیب می‌زنند

رهبر جنبش انصارالله گفت: ما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر رویکرد جدی طرف خارجی برای تحقق راه حل سیاسی نمی‌بینیم. اما این احتمال وجود دارد که برخی اقداماتی صورت بگیرد تا وجهه قبیح سازمان ملل را بهبود بخشد، چراکه این سازمان نشان داد که صرفا پوششی از ائتلاف متجاوز به وجود می‌آورد و تلاش می‌کند تا رویکرد مشروع به آن ببخشد. گاهی برخی از تحرکات و تلاش‌های ضعیف و اقدامات شرمسارانه‌ای صورت می‌گیرد و اظهارات رسانه‌ای مطرح می‌شود تا بر تبانی منفی و جانبداری آشکار در کنار ائتلاف متجاوز سرپوش بگذارند.

وی افزود: واقعیت این است که آمریکا و  انگلیس دو طرفی هستند که از این تجاوز سود می‌برند و صدها میلیارد دلار به جیب می‌زنند و همچنین دستاوردهای سیاسی و ژئوپلوتیکی و غیره برای خود رقم می زنند. آنها نمی‌خواهند که این جنگ تمام شود، چراکه این جنگ برای آنها یک منبع بسیار وسوسه انگیزی جهت کسب آن منافع شده است.

ارتباط با جمهوری اسلامی و حزب‌الله در چارچوب وحدت اسلامی است

از سوی دیگر، رهبر جنبش انصارالله گفت: ما بر اساس منافع عالی امتمان و با در نظر داشتن چالش‌ها، خطرات و تهدیدهای واقعی که علیه امت و کشور ما وجود دارد بر این باوریم که موضع مسئولانه و درست و معمول با در نظر داشتن رویکرد اسلامی‌مان این است که میان همگان وحدت وجود داشته باشد و با هم همکاری کنند. ما معتقدیم که وحدت اسلامی و  اخوت اسلامی یک فریضه است و وضعیت درست همان تحقق برادری میان تمامی ملت‌های امتمان و همکاری میان آنها است و منفعت واقعی در این امر نهفته است.

وی افزود:  موضع منحرف هر طرف یا هر گروهی -چه یک نظام یا یک قدرت یا یک گروه باشد- این است که آمریکا و اسرائیل را دوست تلقی کرده و مردمان امت خود را دشمن به حساب بیاورد. به همین دلیل روابط ما با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله در چارچوبی است که ما آن را ذکر کردیم. ما از تمامی آحاد امت دعوت می‌کنیم که برای تحکیم روابط برادری و احیای این روابط میان امت تلاش کرده و به کسانی که به تفرقه و انزجار و کینه و فتنه فرا می‌خوانند، گوش ندهند. چراکه آنها مجرمان واقعی و جنایتکارانی علیه امت هستند و موضع آنها موضعی نادرست و اشتباه است.

عبدالملک حوثی عنوان کرد: شگفت است که چگونه برادری اسلامی و روابطی که از حیث شرعی و حقیقی میان آحاد  امت امری مطلوب است، یک جنایت تلقی می‌شود، اما آشکارا مزدور بودن برای اسرائیل و آمریکا یک مسئله طبیعی و یک مهارت سیاسی و عربی گرایی اصیل خوانده می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین