کد خبر: ۲۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
والیبال - دو باخت، چماقی برای کوبیدن بر سر کواچ شدتا آنجا که می‌خواهند بگویند او برای تیم ایران کوچک است. وقتی ایران با بازی بد به آمریکا باخت و در حسرت فینال ماند، خیلی‌ها به سومی تیم در لیگ جهانی دل خوش کردند، آن هم با شکست ایتالیا در خانه‌‌اش اما نشد.
مقابل ايتاليا هم بازيكنان انگار مسخ شده بودند. خبري از تيم ايران نبود، يك باخت ديگر، ايران را با چهارمي ليگ جهاني روانه تهران كرد. نتيجه‌اي كه از نظر خيلي‌ها عالي بود. آن هم براي اولين بار در تاريخ ورزش ايران اما خيلي‌ها هم كواچ را به باد انتقاد گرفتند، جواني‌‌اش را برجسته كردند و به حساب يكي از نقطه‌ضعف‌هايش گذاشتند. در حالي كه مربيان لهستان و آمريكا هم جوان بودند. آنتيگا سرمربي فرانسوي لهستان البته خيلي هم موفق نبود و تيمش با بدشانسي به دور نهايي نرسيد. هرچند معتقد بود هدف اصلي تيمش آمادگي براي قهرماني جهان است كه شهريورماه ميزبان آن است.

در مقابل تيم سرمربي جوان آمريكا قهرمان ليگ جهاني شد. بعضي‌ها بزرگترين ايراد او را نگرفتن تايم در مواقع حساس مي‌دانستند اما اسلوبودان كواچ اين مشكل را به نبود دستيارش، حسين معدني ربط مي‌دهد: «نبود حسين معدني نيمكت ما را خيلي ضعيف كرد. حتي باعث شد در بازي‌ها زماني كه لازم بود، تايم را فراموش كنيم.» امير خوش‌خبر سرپرست تيم‌ملي واليبال هم از عملكرد كواچ دفاع مي‌كند: «كواچ كارش خيلي خوب بود. او هوشمندانه تيم را هدايت كرد. با هدف جلو آمد. او مربي خيلي خيلي خوبي است. حتي جواني او هم ضعف نيست چرا كه مربيان آمريكا و لهستان هم جوان بودند.

فقط تجربه ملي نداشت اما در ليگ سري A ايتاليا كارنامه خيلي خوب دارد.» بهروز عطايي سرمربي تيم كاله آمل بر خلاف منتقدان كواچ، سرمربي تيم‌ملي را كوچك نمي‌داند: «درست است كه كواچ تجربه سرمربيگري تيم‌ملي را ندارد اما مربي كوچكي نيست. ايران هم تيم اول دنيا نيست. فقط روند رو به جلو دارد شايد در مسابقه‌هاي قهرماني جهاني لهستان حتي به جمع 6 تيم اول دنيا هم نرسيد. پس منطقي نيست بگوييم كواچ مربي كوچكي براي ايران است.»

او ايراد را در جاي ديگري مي‌بيند‌؛ نيمكت: «باور من اين است كه نيمكت تيم‌ملي در ليگ جهاني ضعيف بود. چورا در زماني كه جزو كادرفني تيم كاله بود، فدراسيون به او اجازه نشستن روي نيمكت ما را در ليگ نمي‌داد. نبود حسين معدني به تيم صدمه زد. كواچ در بازي‌ها كسي را نداشت كه به تلنگر او را از جريان بازي خارج كند. ما نبايد تنها يك حسين معدني داشته باشيم. اگر نيمكت تيم قوي شود، مشكل كمتر مي‌شود.» همه اين حرف‌ها فدراسيوني‌ها را به تكاپو انداخت تا نيمكت تيم‌ملي خالي نماند.

حالا كه بيماري به حسين معدني اجازه نمي‌دهد در مسابقه‌هاي قهرماني جهان كنار كواچ باشد، مي‌خواهند براي سرمربي تيم‌ملي واليبال دستيار جديدي جفت و جور كنند. البته به خاطر فرصت كم تا مسابقه‌هاي جهاني فدراسيون ترجيح مي‌دهد، دستيار خارجي را براي سرمربي انتخاب كند. مربي‌اي كه براي حضور در اردوي آمريكا مشكل ويزا هم نداشته باشد. از آنجايي كه ايتاليايي‌ها در سال مي‌توانند دو بار بدون ويزا به آمريكا سفر كنند، ظاهراً اين بار هم كواچ،کارمین فونتانا دستيار ايتاليايي‌‌اش در تيم پروجا را كنارش دارد. هرچند فدراسيوني‌ها منتظرند تا كواچ هفتم به تهران برگردد تا نظر او را بدانند و بعد دست به كار شوند.

امير خوش‌خبر سرپرست تيم‌ملي اين قضيه خيلي صريح تأييد نمي‌كند: «حالا كه معدني هنوز در بيمارستان بستري است، فدراسيون تلاش مي‌كند تا برايش جايگزيني داشته باشد. مربي‌اي كه ارتباط خوبي با كواچ بگيرد و بتواند بچه‌ها را در شرايط خاص و بحراني هدايت كند. البته هنوز داورزني رئيس فدراسيون در اين‌باره به نتيجه نرسيده است اما شايد دستيار خارجي جايگزين كنيم تا مثل خوان سيچلو به تيم كمك كند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین