|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه امروز (جمعه) نتایج انتخابات ریاست جمهوری را که ۱۸ مارس سال جاری میلادی برگزار شد، رسما اعلام کرد.
کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه امروز (جمعه) نتایج انتخابات ریاست جمهوری را که ۱۸ مارس سال جاری میلادی برگزار شد، رسما اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از شمارش صددرصد صندوق‌های رای مشخص شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی روسیه با کسب ۷۶.۶۹ درصد آراء پیروز قاطع انتخابات ۱۸ مارس است.

براساس این بیانیه در جریان انتخابات، ۵۶ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۱۲ رای دهنده از ولادیمیر پوتین حمایت کردند.

در حالی که پاول گرودینین، نامزد حزب کمونیست با کسب ۱۱.۷۷ درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفته است، ولادیمیر ژیرینفسکی، نامزد حزب لیبرال دموکرات با کسب ۵.۶۵ درصد آراء جایگاه سوم را از آن خود ساخته است. کسنیا سوبجاک، از حزب ابتکار مدنی نیز با کسب ۱.۶۸ درصد آرا در جایگاه چهارم قرار گرفت.

الا پامفیلوا، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت: کمیسیون مرکزی انتخابات قصد دارد از تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، احزاب و کارشناسان علوم سیاسی دعوت کند تا گردهم آیند و در رابطه با اصلاحات قانون انتخابات به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

وی افزود: پس از پایان انتخابات می‌خواهیم از تمامی نامزدهایی که در این انتخابات شرکت داشتند، احزابی که آنها را نامزد کرده بودند، نمایندگانشان، کارشناسان مستقل و کارشناسان علوم سیاسی دعوت کنیم تا گردهم آیند و درباره آنچه که باید برای اصلاح قوانین‌مان به منظور رفع نیازهای کنونی جامعه انجام شود، به بحث و گفت‌وگو بپردازند، البته شایان ذکر است که در حال حاضر نیز کارگروهی درخصوص تغییر این قانون شکل گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین