|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
علل وقوع 70 درصد از کل حوادث جاده‌ای، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی راننده به جلو بوده است.
 رییس پلیس راهور ناجا از کاهش بین 4 تا 5 درصدی حوادث رانندگی طی 2 روز گذشته خبر داد و گفت: وقوع و فراوانی حوادث در معابر و محورهای مختلف کشور، متفاوت بوده است.

به گزارش ایسنا، سردار مهری صبح جمعه 3 فروردین در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: امسال شاهد کاهش وقوع و شدت تصادفات جاده‌ای بوده‌ایم که این نشان از بهبود رعایت قوانین و مقررات، نظارت بیشتر پلیس و توجه مردم به هشدارها دارد.

مهری گفت: علل وقوع 70 درصد از کل حوادث جاده‌ای، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی راننده به جلو بوده است.

او با بیان اینکه تنها 11 درصد از حوادث رانندگی در محورهای روستایی حادث شده است، ادامه داد: بالغ بر 60 درصد از حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها حادث شده و واژگونی خودرو 40 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سردار مهری همچنین با اشاره به به بازدید از محورهای پرتردد فارس، خاطرنشان کرد: حجم ترافیک امسال نسبت به سال گذشته در استان فارس افزایش داشته که یک علت آن می‌تواند وضعیت جوی این استان باشد.

او اقدامات انجام شده از سوی فرماندهی انتظامی فارس را مناسب توصیف و با اشاره به برپایی ایستگاه‌های شادمانی و سلامت در سطح جاده‌های استان، این اقدام را زمینه‌ ساز کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای برشمرد.

مهری خاطرنشان کرد: در برخی محورهای اصلی کشور نظیر ورودی مشهد مقدس و ورودی استان‌های شمالی کشور شاهد تردد بالای خودروها بوده و هستیم و این امر باعث یکطرفه شدن بعضی از محورها طی روزهای گذشته شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین