|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۰۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
وزارت کشور غزه اعلام کرد که مظنون اصلی حمله به کاروان نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در حین عملیات کشته شده است.
  وزارت کشور منطقه غزه فلسطین از کشته شدن متهم اصلی حمله به کاروان نخست وزیر تشکیلات خودگردان خبر داد.

به گزارش شبکه قدس فلسطین، وزارت کشور غزه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که «انس ابو خوصه» عامل حمله به کاروان «رامی الحمد الله» در جریان تلاش نیروهای امنیتی برای بازداشت وی و هم دستانش در بخش غزه کشته شده است.

وزارت کشور غزه می‌گوید مظنونان حمله به کاروان الحمد الله حاضر به تسلیم خود نشدند به همین دلیل به سمت نیروهای امنیتی آتش گشودند که در جریان درگیری‌ها 2 تن از آن‌ها و 2 تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین 22 اسفند ماه برای بازدید از منطقه غزه که تحت کنترل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است، وارد این منطقه شد و قرار بود با سران حماس دیدار کند که عناصر مسلح ناشناس بعد از منفجر کردن بمبی در نزدیکی کاروان او اقدام به تیراندازی کردند.
 
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در واکنش به این حمله، آن را محکوم و بردلانه خواند. حماس نیز ضمن محکوم کردن آن، خواستار تحقیق و تفحص در این مسئله شد.

هفته گذشته جنبش حماس از یافتن سرنخ‌هایی در ارتباط با حمله به کاروان رامی الحمد الله خبر داده بود.

جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین ماه اکتبر سال گذشته توافقی به امضا رساندند که طی آن این جنبش داوطلبانه خواستار تحویل اداره بخش نوار غزه به تشکیلات خودگردان شد ولی این توافق تا به این لحظه به صورت کامل اجرا نشده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین