|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
پدافند هوایی ارتش یمن یک فروند جنگنده اف-۱۵ عربستان سعودی را در استان صعده سرنگون کرد.
 به نقل از المسیره، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز چهارشنبه یک فروند جنگنده اف 15 ائتلاف متجاوز سعودی را در آسمان صعده واقع در شمال این کشور سرنگون کردند.

یک منبع نظامی گفت: جنگنده‌ای که در آسمان صعده سرنگون شد، در حال بمباران مناطق مسکونی این استان بود.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن این دستاورد را به نیروهای یمنی تبریک گفت و برای آن‌ها و همه مبارزان در جبهه‌های مختلف، پیروزی‌های بیشتری را آرزو کرد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی امروز چهارشنبه دو منزل در بخش مُنبه در استان صعده واقع در شمال یمن را هدف قرار دادند که در پی این حملات خساراتی به املاک شهروندان وارد آمد.

پدافند هوایی ارتش یمن هشتم ژانویه گذشته (18 دی) یک فروند جنگنده اف 15 متجاوزان را در آسمان صنعاء سنگون کرد. همچنین هفتم ژانویه (17 دی) نیز یک فروند هواپیمای "تورنادو" در حال بمباران بخش کتاف استان صعده، توسط پدافند ارتش یمن سرنگون شد.

پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال 2017 میلادی، 29 فروند هواپیمای ائتلاف متجاوز سعودی را سرنگون کرد.

حملات بی‌وقفه عربستان به یمن از ششم فروردین ماه سال 1394 آغاز شده است. هدف رژیم سعودی از این تجاوز همه‌جانبه، بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و در نتیجه سلطه بر منابع این کشور است. این حملات، نتیجه‌ای به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نداشته است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین