|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۰۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شادمانی که باعث شود انسان از خطوط قرمز خدا بگذرد، شادی یی از نوع اهالی کاخ سفید است.
 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شادمانی که باعث شود انسان از خطوط قرمز خدا بگذرد، شادی یی از نوع اهالی کاخ سفید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛  آیت الله سید احمد خاتمی سه شنبه شب در آیین شب شهادت امام هادی (ع) و آغاز سال نو در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) در طرقبه افزود: چند سالی است که کاخ سفید هم مراسم نوروز را برپا می کند و در کاخ سفید که حقیقتا کاخ سیاه است، سفره هفت سین پهن می کنند.

وی بیان کرد: اما مردم ایران زمان تحویل سال و آغاز نوروز را در جوار حرم مطهر رضوی یا بقاع متبرکه امامزادگان در سراسر کشور حضور پیدا می کنند و در این اماکن مقدس تحویل سال را جشن می گیرند.

وی اظهار کرد: پیام حضور مردم در جوار امامزادگان و اماکن مقدس این است که نوروزشان با محبت اهل بیت (ع) گره خورده و جدای از دین نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: تفاوت نوروز مسلمانان ایرانی با نوروز اهالی کاخ سفید آن است که آنان نوروز را بی خدا می بینند اما مسلمانان ایرانی نوروز گره خورده با خدا را قبول دارند و در جوار امام رضا (ع) یا امامزادگان به نوروز عشق می ورزند و این پیام بسیار مهمی است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: این حضور به معنای آن است که دیگر نوروز کسی در جوار امامزادگان با گناه مخلوط نمی شود و معصیت نمی کند و شادی خود را همراه با دینداری و دوری از معصیت می داند.

وی اظهار کرد: برخی می گویند، بگذارید شاد باشیم و این شادی را عبور از خطوط قرمز خدا می دانند، اما شادی از دیدگاه ما، شادی یی است که در آن گناه و معصیت نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اظهار تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: اگر سالروز شهادت آن امام بزرگوار با روز اول نوروز و رسم دید و بازدید ایرانیان همزمان شده، انجام صله رحم اشکالی ندارد اما باید حرمت امام هادی (ع) حفظ شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین