|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۲۰۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
یک رسانه طرفدار ترامپ مدعی شده دولت آلمان در گفت‌وگوهای برجامی دیپلمات‌های آمریکا و اروپا با درخواست واشنگتن در خصوص حزب‌الله لبنان مخالفت کرده است.
 یک رسانه آمریکایی مدعی شده دولت آلمان با درخواست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای قرار دادن تمامیت حزب‌الله لبنان در فهرست «سازمان‌های تروریستی» مخالفت رکده است.

دو منبع آگاه به رایزنی‌های برجامی دیپلمات‌های آمریکایی با آلمان، فرانسه و انگلیس به رسانه آمریکایی فاکس‌نیوز که طرفدار سیاست‌های ترامپ است گفته‌اند دولت «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان کمترین همکاری را به نسبت به دو کشور دیگر در این زمینه دارد.

مطابق این گزارش، دیپلمات‌های آلمان دلیل مخالفت با درخواست ترامپ در این مورد را مرتبط بودن این موضوع با گفت‌وگوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها عنوان کرده‌اند. منابع آگاه می‌گویند برلین دولت ترامپ را بیش از حد طرفدار اسرائیل می‌داند و به همین دلیل نمی‌خواهد تمام حزب‌الله لبنان و به ویژه، «شاخه سیاسی» آن را «تروریستی» اعلام کند.

مقام‌های آمریکایی در ماه‌های گذشته چندین دور گفت‌وگو با دیپلمات‌های سه کشور اروپایی طرف برجام (آلمان، انگلیس و فرانسه) برگزار کرده و درباره مطالبات دولت ترامپ برای اصلاح این توافق هسته‌ای رایزنی کرده‌اند. ترامپ در بیانیه 22 دی‌ماه خود، یکی از شرایط ماندن در برجام را اعلام تمامیت حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی از سوی کشورهای اروپایی اعلام کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره موضع آلمان در خصوص این درخواست ترامپ به فاکس‌نیوز گفت: «آنها باید کل حزب‌الله را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کنند.»

او اضافه کرد: «با شریکان اروپایی‌مان درباره نگرانی‌های مشترک در خصوص برجام و رفتارهای مخرب ایران گفت‌وگو می‌کنیم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین