|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۰۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
وزیر خارجه ژاپن پس از دیدار باهمتای روس خود، موضع این کشور در قبال مسمومیت جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دختر وی در انگلیس را اعلام کرد.
 به نقل از اسپوتنیک، «تارو کانو» (Taro Kono) وزیر خارجه ژاپن امروز چهارشنبه پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، موضع این کشور در قبال مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دختر وی را اعلام کرد.

وزیر خارجه ژاپن پس از دیدار مذکور در این خصوص اعلام کرد: درباره حمله به «سرگئی سکریپال» افسر اطلاعاتی پیشین روسیه در «سالزبری» با همتای روس خود رایزنی کردم.

«تارو کانو» در ادامه افزود: استفاده از تسلیحات شیمیائی غیرقابل قبول است؛ البته در ابتدا لازم است در این باره تحقیقاتی صورت گیرد و این امر بسیار مهم است.

گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.

انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که ساعاتی پیش با مقابله‌به‌مثل مشابه مسکو همراه بود.

لازم به ذکر است، «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس چند روز پیش و در اوج تنش های دیپلماتیک میان لندن- مسکو، اقدام به فحاشی علیه روسیه کرد و اعلام کرده بود: روسیه باید دهانش را بسته و گم شود!
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین