|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
ویژه برنامه های تلویزیون برای لحظه تحویل سال به جز یک یا دو برنامه، آنطور که باید رضایت بخش نبودند که این مسئله نشانگر نبود برنامه‌ریزی درست و تفکر تازه است.
 امسال هم برنامه های تلویزیون آنچنان که باید نتوانستند جریان ساز و خلاقانه باشند به گونه ای که مشخص بود برای محتوای برنامه ها آنطور که باید ایده پردازی نشده است. مهم ترین نکته‌ای که امسال به چشم آمد از روی دست هم دیدن شبکه های تلویزیون بود به نحوی که شاهد حضور مهمانان تکراری با فاصله ای بسیار نزدیک در برنامه ها بودیم.

«یک یک»؛ ویژه برنامه شبکه یک سیما

شبکه یک طبق روال سال‌های اخیر، علی ضیا را به عنوان مجری ویژه برنامه خود انتخاب کرد.

از جمله ویژگی های بارز برنامه شبکه یک توجه به دو حادثه سوزناک سال ۹۶ یعنی سقوط هواپیما در یاسوج و غرق شدن نفتکش سانچی بود که ضیا در بخش های مختلف میزبان خانواده های درگذشتگان این دو حادثه بود.

همچنین حضور تعدادی از مخاطبان در استودیو باعث ایجاد فضایی زنده و شاداب شده بود. نکته مشهود این برنامه تلاش عوامل برای اجرای برنامه ای جذاب و خلاقانه بود که از آن جمله می توان به طراحی بازی هایی برای مهمانان اشاره کرد. اما این تلاش ها آنطور که باید درنیامده و در جذب مخاطبان نتوانست به توفیق دست پیدا کند.

حضور علیرضا عصار پس از ۱۴ سال در تلویزیون و در قالب این برنامه را می توان برگ برنده شبکه یک در تحویل سال دانست.

«اینک بهار»؛ ویژه برنامه شبکه دو سیما

محمد سلوکی و ژیلا صادقی دو مجری بودند که اجرای ویژه برنامه سال تحویل شبکه دو را برعهده داشتند.

از  نکات بارزی که می توان به آن اشاره کرد نحوه چینش نه چندان مناسب جایگاه مهمانان برنامه بود که باعث نازیبایی خاصی را به مخاطب منتقل می کرد. حضور مهمانانی که روز گذشته یا ساعاتی قبل در برنامه شبکه ای دیگر حضور داشتند هم از جمله مسایلی بود که جذابیت برنامه را کم می کرد.

سوالات و نحوه اجرای دو مجری برنامه هم، مخاطب را به چند سال گذشته و شیوه اجرا مرسوم آن زمان ها می برد و نمی توانست او را پای برنامه نگه دارد.

«بهار نارنج»؛ ویژه برنامه شبکه سه سیما

«بهار نارنج» در روز تحویل سال عکس رویه شب های گذشته اش عمل کرد و به جای آنکه از چهره های مشهور و سرشناس میزبانی کند به سراغ چهره های کمتر دیده شده اما تاثیرگذار رفت، البته حضور دوباره چهره هایی که در «ماه عسل» مهمان علیخانی بودند از نکات جالب توجه برنامه امروز بود

حضور حداقلی چهره های محبوب مردم در برنامه تحویل سال را می توان عامل کاهش جذابیت این برنامه دانست هرچند که دکور «بهار نارنج» حال و هوای شاد و نسبتا جذابی داشت. پخش موسیقی زنده در استودیویی جداگانه توسط خوانندگان محبوب هم از دیگر بخش های این برنامه بود، با این وجود این برنامه هم تفاوت چندانی با ویژه برنامه های سال گذشته شبکه سه که احسان علیخانی تهیه می کرد نداشت.

«دورهمی»؛ ویژه برنامه شبکه نسیم

شبکه نسیم با پخش ویژه برنامه ای از «دورهمی» به استقبال سال نو رفت که به نظر تصمیم منطقی و درستی بود خصوصا با توجه به مهمانی که به این برنامه دعوت شده بود.

رامبد جوان مهمان ویژه «دورهمی» بود که باعث جذابیت زیاد این برنامه برای مخاطبان شده بود زیرا که در فضای مجازی مهران مدیری و جوان را همیشه روبه روی هم قرار داده اند و حضور این دو هنرمند روبه روی هم و گفت وگوی شان جذابیت زیادی برای تماشاگران داشت

منبع : خبر آنلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین