|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵
کد خبر: ۲۰۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
یک کارشناس بهداشت‌محیط با اشاره به وجود عوامل بیماری‌زای بسیار از جمله سالمونلا در فضله ماهی‌قرمز، هشدار داد: والدین به طور جد از نزدیک‌شدن کودکان به تنگ‌ماهی و دست‌زدن به آب آن خودداری کنند.
  یک کارشناس بهداشت‌محیط با اشاره به وجود عوامل بیماری‌زای بسیار از جمله سالمونلا در فضله ماهی‌قرمز، هشدار داد: والدین به طور جد از نزدیک‌شدن کودکان به تنگ‌ماهی و دست‌زدن به آب آن خودداری کنند.

خدادادیان با اشاره به وجود عوامل بیماری‌زای بسیار از جمله سالمونلا در فضله ماهی‌قرمز، گفت: والدین به طور جدی از نزدیک‌شدن کودکان به تنگ‌ماهی و دست‌زدن به آب آن خودداری کنند. از آنجا که وجود ماهی قرمز بر سر سفره هفت‌سین از سنت‌های دیرینه ماست، مخالف خرید این ماهی‌ها نیستیم، اما افراد حتما باید نکات‌بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود ماهی قرمز در آب و هوای خشک و سرد نگهداری شود؛ چراکه این ماهی‌ها به شدت به تغییرات دمایی حساسند و باید از آب خنک برای تعویض آب تنگ آنها استفاده شود.

خدادادیان با اشاره به حساسیت این ماهی‌ها نسبت به کُلر آب اظهار کرد: کُلر آب بعد از 12 تا 24 ساعت بطور کامل از آب حذف می‌شود و توصیه ما این است که از آبی که قبلا کنار گذاشته جهت تعویض آب تنگ ماهی‌ها استفاده شود.

این کارشناس بهداشت‌محیط در خصوص نزدیک‌شدن بچه‌ها به تنگ ماهی و دست زدن آنها به آب تنگ هشدار داد و اظهار کرد: در فضله آبزیان بویژه ماهی‌ها عامل بیماری‌زایی به نام "سالمونلا" وجود دارد.این عامل بیماری‌زا با ورود به بدن موجب ایجاد بیماری تیفوئید و سایر بیماری‌های دستگاه گوارش بویژه در کودکان می‌شود. از آنجایی که بچه‌ها به دنبال دست‌زدن به ماهی‌ها هستند، ممکن است دچار اسهال و استفراغ شده و تب کنند و قطعا والدین در اینگونه موارد اصلا متوجه نمی‌شوند که عامل این عوارض ماهی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی والدین ماهی را به عنوان وسیله بازی برای کودکان خود می‌خرند، اظهار کرد: بازی و دست‌زدن بچه‌ها به ماهی گلی می‌تواند آنها را در معرض بیماری قرار دهد و از همین رو توصیه می‌شود والدین کودکان خود را به طور جد از تنگ‌ماهی دور نگه دارند. والدین خود نیز هنگام تعویض آب‌تنگ باید از دستکش استفاده کرده، در غیراین‌صورت باید بلافاصله پس از تعویض آب‌تنگ دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

خدادادیان افزود: بچه‌لاک‌پشت‌ها نیز در فضله خود عوامل بیماری‌زای فراوانی دارند که توصیه می‌شود والدین بطور جد از خرید این موجودات برای کودکان خود اجتناب کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین