|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۰۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
می توان جف بزوس، مدیر عامل آمازون را یکی از طرفداران فیلم های علمی تخیلی دانست. او به تازگی به همراه یک سگ رباتیک در کنفرانسی حضور پیدا کرده است.
 می توان جف بزوس، مدیر عامل آمازون را یکی از طرفداران فیلم های علمی تخیلی دانست. او به تازگی به همراه یک سگ رباتیک در کنفرانسی حضور پیدا کرده است.



کنفرانس «MARS» آمازون که اخیراً در کالیفرنیا برگزار شده به مسائلی از جمله یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی)، اتوماسیون به واسطه ربات ها، رباتیک و اکتشافات فضایی می پردازد. نام MARS نیز در واقع از ابتدای کلمات همین چهار حوزه بر گرفته شده است.

این مراسم اکنون به صورت سالانه توسط جف بزوس، مدیر عامل آمازون برگزار می شود. سگی که در مراسم امسال بزوس را همراهی کرده، در واقع ربات مشهور بوستون داینامیکس بوده که حتی بنا بر ادعای سازنده، می تواند به جایگزینی حقیقی برای سگ خانگی تان باشد.

بزوس تصویری از ربات مورد بحث را در توییتر منتشر کرده و گفته: «در کنفرانس MARS2018 سگ جدیدم را برای قدم زدن آوردم».

البته ظاهر این ربات که بوستون داینامیکس نام «SpotMini» را روی آن گذاشته، از نظر برخی ترسناک تر از آن است که به عنوان یک موجود خانگی حسابش کنیم. ولی به نظر می رسد قابلیت هایش حتی از سگ های واقعی هم بیشتر است و حتی می تواند در مقابل خود را برای دیگران باز کند یا در مقابل مزاحمت های دیگران مقاوت کند.

حضور در این کنفرانس تنها از طریق دعوتنامه های از پیش ارسال شده ممکن است و کمپانی های فعال در حوزه رباتیک و نیز دانشگاهیان امکان حضور در آن را دارند.

در زمان کنفرانس MARS سال 2017 نیز بزوس را سوار بر یک ربات عظیم الجثه با قد 4 متری دیده بودیم که توسط شرکت کره ای «Hankook Mirae Technology» ساخته شده بود و ظاهرش یادآور ربات های قابل کنترل فیلم آواتار بود. البته به نظر می رسید قابلیت های حرکتی آن بسیار محدود است.

رباتی که در رویداد سال قبل MARS جف بزوس را سوار بر آن دیده بودیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین