|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۰۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
در سال ۲۰۱۹ خودروهایی وارد بازار رقابت می‌شوند که ارزش انتظار را دارند. Porsche Mission E و Jaguar I-Pace از جمله این خودروها هستند.
در سال ۲۰۱۹ خودروهایی وارد بازار رقابت می‌شوند که ارزش انتظار را دارند. Porsche Mission E و Jaguar I-Pace از جمله این خودروها هستند.

در ادامه 3 مدل از خودروهای 2019 که تکنولوژی آنها باعث هیجان زیادی در بازار رقابت خودرو می‌شود، معرفی شده است.

2019 Porsche Mission E
مشخصات و شکل پورشه 911 امروزی، با ترکیبی از برخی مدل‌های قدیمی‌تر، این مدل را تشکیل می‌دهند. اما مدل‌های قدیمی پورشه با موتور مسطح شش سیلندری و یا در حالت کلی به یک موتور تجهیز نشده بودند. اولین پورشه که در سال 1898 ساخته شده بود نیز الکتریکی بود.
به تازگی پورشه این تکنولوژی را یک بار دیگر مورد استفاده قرار داده و یک نسخه هیبریدی الکتریکی، پانامرا کاین SUV خود را به بازار عرضه کرده است و یک خودروی فوق‌العاده سریع به نام پورشه 918 اسپایدر تولید کرده است.

با این حال، هر یک از آنها هنوز هم توسط یک موتور احتراق داخلی کار می کنند. اما پورشه تایید کرده است که یک مدل تمام الکتریکی بر پایه مدل 2015 Porsche Mission E، را به‌زودی تولید می‌کند.
نسخه تولیدی Mission E فوق‌العاده خواهد بود. چرا که باید با مدل جدید تسلا که در حال حاضر می‌تواند در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد، رقابت کند. پورشه می‌گوید تولید خودروی چهار درب برقی به حدود 600 اسب بخار نیاز دارد و دارای برد 300 مایل است.

این شرکت می‌گوید شارژر 800 ولتی خودرو می‌تواند ظرف 15 دقیقه باتری‌های لیتیوم یونی را در کف خودرو تا ظرفیت 80 درصد شارژ کند. این خیلی سریع است و کاملا می‌تواند بازی را در دنیای خودروهای برقی عوض کند.

همچنین، اگر نسخه تولیدی Mission E چیزی شبیه به مدل معرفی شده در نمایشگاه فرانکفورت در سال 2015 باشد، به یکی از مدل‌های مطلوب در فهرست تولیدات این شرکت تبدیل می‌شود.

البته در حال حاضر پورشه پانامرا در بازار خودروهای اسپرت، طرفدار زیادی دارد و بسیاری از علاقه‌مندان اقدام به اجاره خودرو پورشه برای مراسم‌های خود می‌کنند.

2019 Jaguar I-Pace
هفت سال پیش، جگوار خودروی سوپراسپرت هیبریدی برقی خود را معرفی کرد ( C-X75 ) که بسیار زرق و برق دار بود. اما همانطور که در بسیاری از محافل آمده است، شرکت تصمیمی برای ساخت این خودرو به صورت دو درب ندارد. در حقیقت، جگوار تا به حال هرگز محصولی در عرصه خودروهای هیبریدی یا الکتریکی ارائه نکرده است و این بدان معنی است که در پشت رقبای اروپایی خود مانند مرسدس بنز و بی ام و قرار دارد.

زمان، زمان تغییر است و جگوار می‌تواند از خودروهای هیبریدی پا فراتر گذاشته و به سمت خودروهای کاملا برقی حرکت کند. سال گذشته، جگوار مدل خودروی الکتریکی I-Pace را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس نمایش داد و بلافاصله گفت که در سال 2018 در جاده‌ها مشاهده خواهد شد.
مفهوم I-Pace یک جادوی واقعی بود و جگوار با شهرتی عالی در خطوط تولید خودروهای مفهومی که آنها را مستقیما به تولید می‌رساند، بدون اینکه کوچک‌ترین تغییری در ظاهر آنها ایجاد کند. در تولید I-Pace از معماری خودروهای جدید برای مدل های سدان ، کراس اور و شاید حتی ماشین‌های ورزشی استفاده شده است.

این مدل چند اینچ درازتر از مدل F-Pace (کراس اور فعلی جگوار) و کمی باریک‌تر است. مدل I-Pace از یک باتری 90 کیلو وات ساعتی استفاده می‌کند که به گفته این شرکت می‌تواند بیش از 220 مایل را با یک بار شارژ پوشش دهد و در حدود 4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

مدل‌های کراس اور جایگاه جدیدی در بازار رقابت دارند که مجموعه بی‌نظیری از این مدل‌ها در سال 2017 وارد بازار شد. با اجاره ماشین کراس اور به‌راحتی می‌توانید برای مسافرت‌های بین شهری خود برنامه‌ریزی کنید.

2019 Toyota Supra
سوپرا از سال 1970 تا سال 1998، خودروی برتر شرکت تویوتا بود. سوپرا در اصل نسخه قدرتمندتر و لوکس تر از کوپه سلیکا بود. اما نسل دوم سوپرا نهایتا توانست به عنوان یک مدل مستقل روی پای خود ایستاده و از گزینه توربو نیز در تولید آن استفاده شد.

اما این نسل سوم بود که به سوپرا کارایی بالا و فوق‌العاده داد. مدل توربو دوقلو که در سال 1996 عرضه شد قدرت کوروت (320 اسب بخار) را به آن داد و به عنوان بخشی از رویاهای یک نسل از طرفداران خودروهای وارداتی تبدیل شد. موتور با دوام و شش سیلندری آن می‌تواند با انجام اصلاحاتی روی خود، صدها اسب بخار اضافی را به راحتی اداره کند، به طوری‌که سوپرا در سال 2001 در The Fast and Furious (فیلم سریع و خشمگین) احساسات همه را برانگیخت. در دو سال آینده، سوپرا دوباره به بازار رقابتی خودرو بازخواهد گشت.

این بار، به جای توسعه مستقل و همه‌جانبه این خودرو، تویوتا با بی ام و همکاری خواهد کرد و قطعات را با مدل BMW Z5 به اشتراک خواهد گذاشت. این یک خبر خوب است زیرا بی ام و مطمئنا دارای تخصص و مهارت خاصی در ساخت خودروهای ورزشی سرگرم‌کننده است.

بسیاری از آنها پیش‌بینی می‌کنند که زیر کاپوت سوپرا، یک موتور توربو قدرتمند دوگانه V6 یا نوعی ترانزیستور هیبریدی قرار می‌گیرد. سال‌هاست که طرفداران واقعی تویوتا خودرویی ورزشی با کارایی بالا را ندیده‌اند و این مدل سوپرا باید به اندازه‌ای خوب باشد که بتواند لذت رانندگی را برای طرفداران خود ایجاد کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین