|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۰۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن نکاتی را برای مسافرانی که قصد سفر به چین دارند، ارائه کرد.
  سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن نکاتی را برای مسافرانی که قصد سفر به چین دارند، ارائه کرد.

 توصیه‌های اعلام شده به هموطنان علاقمند سفر به کشور چین به شرح زیر است:

-قبل از انجام سفر علاوه بر توجه به هشدارهای مسافرتی مندرج در تارنمای وزارت امور خارجه، توجه ‌خاصی را به اعتبار گذرنامه، اخذ روادید معتبر سفر و هشدارهای بهداشتی چین ‌مبذول دارند. ‌ ضمنا به منظور اجتناب از بروز هرگونه مشکل ضمن به همراه داشتن نشانی سفارت و کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران ‌در چین (شانگهای، گوانگجو و هنگ کنگ)، در صورت بروز مشکل با نمایندگی های مزبور تماس حاصل فرمایند.

-رعایت قوانین و مقررات دولت چین در مدت اقامت. ‌

-رعایت قوانین و مقررات گمرکی و نیز مقررات مربوطه به انتقال پول نقد(اعلام ارز همراه و همراه نداشتن ‌بیش از ده هزار دلار یا معادل آن).‌ نظر به اینکه مشاهده شده در بعضی بانکها محدودیت تبدیل ارز وجود دارد توصیه می شود که قبل از عزیمت ارز محل (یوان) به میزان مورد نیاز همراه داشته باشند.

‌-همراه نداشتن هر گونه داروی ممنوعه بر اساس قوانین و مقررات دولت چین (از قبیل داروها و قرصهای حاوی متامفتامین، مورفین، متادون، ترامادول و ...)‌

‌-همراه نداشتن هرگونه سلاح گرم و سرد (اعم از چاقو، پنجه بکس و...).‌

-اعتماد نکردن به افراد ناشناس و نسپردن مدارک هویتی خویش به آنها. ‌

‌-قبول نکردن هر گونه بسته از افراد نا شناس در تمام مراحل سفر. ‌


-افراد دارای روادید گردشگری چین جهت سفر به هنگ کنگ، تایوان و تبت نیاز به اخذ مجوز ویژه این مناطق دارند.

-اخذ روادید گروهی مستلزم ورود و خروج از یک مرز و بصورت گروهی و همزمان بوده و نگهداری برگ روادید مربوطه تا پایان سفر الزامی است.

-ضرورت ارائه پاسخ به سوالات احتمالی ماموران فرودگاه پیرامون هدف سفر بر اساس نوع روادید اخذ شده و لزوم توجه به انطباق نوع روادید اخذ شده با نوع فعالیت شغلی در چین.

-هموطنانی که در اماکنی به غیر از هتل های رسمی اقامت می گزینند در اولین فرصت، محل اقامت خود را به نزدیکترین ایستگاه پلیس محلی اعلام نمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین