|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۲۰۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
ایالت کالیفرنیا اعلام کرده است که اجازه آزمایش خودروهای خودگردان بدون حضور راننده ایمنی (برای جلوگیری از وقوع خطا) را از دوم آپریل صادر می کند.

ایالت کالیفرنیا اعلام کرده است که اجازه آزمایش خودروهای خودگردان بدون حضور راننده ایمنی (برای جلوگیری از وقوع خطا) را از دوم آپریل صادر می کند.

در حال حاضر برخی از ایالت‌های آمریکا همچون آریزونا، نوادا، میشیگان، فلوریدا و کالیفرنیا اجازه‌ی عبور خودروهای خودران در خیابان‌ها و جاده‌های عمومی را داده‌اند، اما این اجازه به شرط حضور راننده ایمنی بوده تا در صورت بروز خطا، قبل از اینکه خسارتی به بار بیاید، راننده کنترل خودرو را در دست بگیرد.

این موضوع هزینه زیادی را برای کمپانی‌های سازنده داشته است و همچنین ممکن است شهرهای دیگری مثل دوبی که اخیرا قوانین آزادتری را در رابطه با حوزه تکنولوژی وضع کرده است، این کمپانی‌ها را به خود جذب کنند. به همین دلیل برخی از ایالات آمریکا در صدد مسامحه بیشتر با این کمپانی‌ها بوده و قصد دارند قوانین را به نفع آن‌ها تغییر دهند.

در همین راستا دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا اعلام کرده است که از روز دوشنبه ۲ آپریل، قانون حضور راننده ایمنی در خودروهای در حال تست برداشته می‌شود.

تحقیقات دپارتمان DMV کالیفرنیا از اکتبر سال گذشته آغاز شده و در قوانین جدید دیگر نیازی به وجود غربیلک فرمان، پدال و راننده ایمنی نیست. کمپانی‌های مربوطه می‌توانند تقاضای دریافت سه نوع مجوز را در وبسایت رسمی دپارتمان ثبت کنند: آزمایش خودرو با حضور راننده، آزمایش خودرو بدون حضور راننده و آزمایش چند خودرو با هم.

جین شیوموتو مدیر دپارتمان وسایل نقلیه موتوری می‌گوید: «تصویب این قانون گامی اساسی و رو به جلو در حوزه خودروهای خودگردان است. ایمنی اصلی‌ترین دغدغه ماست و ما آماده‌ایم تا با همکاری سازندگان، خودروهای کاملا خودران را آزمایش کنیم».

آریزونا و میشیگان نیز در حال حاضر این مجوز را صادر کرده‌اند

کالیفرنیا اولین ایالتی نیست که این اجازه را به خودروهای خودران می‌دهد. در اکتبر گذشته شرکت ویمو آزمایش خودرو کاملا خودران خود را در فونیکس آریزونا آغاز کرد.

نوادا و میشگان هم برنامه‌هایی در این خصوص اجرا کرده‌اند اما این برنامه‌ها محلی بوده است، در صورتی‌که کالیفرنیا امکان تردد این خودروها در بزرگراه‌ها را نیز میسر می‌کند و همچنین تعداد کمپانی‌های مرتبط با خودروهای خودگردان در کالیفرنیا بسیار بیشتر است. در حال حاضر ۵۰ کمپاانی در حال تست ۳۰۰ خودرو در این ایالت هستند و ۱۰۰۰ راننده ایمنی برای این کار استخدام شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین