|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸
کد خبر: ۲۰۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو به رو واشنگتن در ارتباط با حمله احتمالی به سوریه هشدار داده است.
 معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو به رو واشنگتن در ارتباط با حمله احتمالی به سوریه هشدار داده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن هشدار به واشنگتن در خصوص انجام حملات علیه سوریه گفت که با پیشروی و پیشرفت ارتش سوریه، حملات شیمیایی در سوریه همچنان ادامه خواهد داشت.

بنا به گزارش خبرگزاری اینترفکس، ریابکوف درباره استفاده تروریست‌های سوریه از تسلیحات شیمیایی هشدار داد و گفت: «احتمالاً با در نظر گرفتن موفقیت‌های نیروهای دولت سوریه، رخدادهای شیمیایی در سوریه ادامه داشته باشد».

وی ضمن هشدار به آمریکا گفت:‌«ما به آمریکا هشدار دادیم که حمله احتمالی به سوریه غیرقابل پذیرش است و یک اقدام تهاجمی تلقی می شود».

ریابکوف اینگونه ادامه داد: «ما بارها به آمریکا هشدار دادیم که اینگونه طرح‌ها باید بدون قید و شرط رد شود. هرگونه استفاده غیرقانونی از زور، مشابه آنچه که یک سال پیش در پایگاه هوایی شعیرات رخ داد، طبق منشور سازمان ملل، یک اقدام تهاجمی علیه یک کشور مستقل است».

این مقام روس در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که پیشتر، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا آماده می شود تا اقداماتی را در خصوص استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در پیش بگیرد.

ریابکوف درباره اوضاع غوطه شرقی گفت: «اوضاع در غوطه شرقی تا حد چشمگیری بهتر شده است».

وی ادامه داد که دهها هزار نفر غوطه شرقی را ترک کرده‌اند و گفت: «تمامی این رخدادها در حقیقت مخالفان دولت دمشق را خشمگین می‌کند و به دنبال بهانه‌ای جدید برای حمله به ما و سوریه هستند».

وی توضیح داد: «در این اوضاع به طور قطع، هرگونه تحرکاتی امکانپذیر است و ما باید آمادگی آن را داشته باشیم».
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین