|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۰۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
با کارشناسی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان میراث‌ فرهنگی، اصالت سکه‌های مکشوفه تأیید و قدمت آن‌ها دوران ساسانی، اشکانی و سلوکی تخمین زده شد.
 فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور از کشف و ضبط 404 قطعه سکه ساسانی، اشکانی و سلوکی در استان مازندران خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت‌الهی، اعلام کرد: یگان حفاظت استان مازندران به‌منظور مقابله با جرائم علیه مواریث تاریخی، با تشکیل تیم ویژه عملیات با بررسی و شناسایی هویت افراد دخیل در امر قاچاق اشیای تاریخی‌فرهنگی و با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی و انتظامی استان در زمینه برخورد قانونی با متخلفان و سوداگران این حوزه، در روزهای پایانی سال به موفقیت چشمگیری دست یافت.

او افزود: در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به دنبال کسب اخبار مربوط به خریدو فروش و نگهداری مقادیری اموال تاریخی- فرهنگی در شهرستان سوادکوه، نیروهای یگان حفاظت استان همراه با عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و در عملیاتی موفقیت آمیز تعداد 404 قطعه سکه تاریخی از متهمان کشف و ضبط کردند.

به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور وی ادامه داد:با کارشناسی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان میراث‌ فرهنگی، اصالت سکه‌های مکشوفه تأیید و قدمت آن‌ها دوران ساسانی، اشکانی و سلوکی تخمین زده شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین