|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
سخنگوی کرملین در خصوص اتهام زنی‌های لندن علیه مسکو در قضیه اسکریپال و برنامه‌های دور دوم ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین توضیح داد.
 سخنگوی کرملین در خصوص اتهام زنی‌های لندن علیه مسکو در قضیه اسکریپال و برنامه‌های دور دوم ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین توضیح داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از انتخاب مجدد «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، در نشست خبری امروز، به توضیح طرح های پوتین در دور دوم ریاست جمهوری وی پرداخت.

پسکوف گفت: برنامه رئیس جمهور برای توسعه روسیه، به مجمع فدرال ارسال شده است. رئیس جمهور برنامه ای کاملا هماهنگ، منسجم، سازگار و چشمگیر برای توسعه کشور دارد. این برنامه در فهرست دستورالعمل های رئیس جمهور قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشارکت مردم روسیه در انتخابات، افزود: انتخابات روز یکشنبه ثابت کرد روسیه جامعه ای بسیار محکم و متحد است.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه با مشارکت 99 درصدی مردم این کشور روز گذشته برگزار شد و ولادیمیر پوتین با 76 درصد آرا بار دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

پسکوف در خصوص اتهام زنی های لندن علیه مسکو در خصوص ماجرای مسمومیت اسکریپال گفت: در این مورد، ما با هجمه ادعاهای دروغین علیه روسیه مواجه هستیم. لندن اگر شواهدی در ارتباط با قضیه اسکریپال دارد ارائه دهد، در غیر این صورت عذرخواهی کند.

سخنگوی کرملین دو روز پیش در واکنش به ادعای رئیس جمهور آمریکا در خصوص قضیه اسکریپال گفت: هیچ شواهد آشکاری دال بر دخالت روسیه در حمله با گاز اعصاب به افسر سابق اطلاعاتی روس در انگلیس وجود ندارد.

بیش از دو هفته از حمله به سرگئی اسکریپال، سرهنگ سابق سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه و جاسوس سابق روس در انگلیس، می گذرد. جاسوس دوجانبه سابق روس روز چهارم مارس (13 اسفند) در شهر سالزبری انگلیس به همراه دخترش مورد سوقصد قرار گرفت. کمی بعد از انتقال آنها به بیمارستان، پلیس انگلیس اعلام کرد او و دخترش توسط گاز اعصاب مورد حمله قرار گرفته‌اند.

ترزا می ، نخست وزیر انگلیس، با طرح ادعایی مبنی بر دست داشتن روسیه برای سوء قصد به جان این جاسوس در خاک انگلیس، 23 دیپلمات روس را اخراج کرد. این رویداد موجب تعلیق تماس های سطح عالی میان لندن و مسکو شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین