|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
این هدف از یک سو با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و از سوی دیگر با اطلاع رسانی مناسب و آگاه‌سازی مردم از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و... استان محقق می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز از تلاش برای جذب اعتبارات ملی برای مرمت و بازسازی کاخ مروارید خبر داد.

فخرالدین صابری در حاشیه بازدید از کاخ مروارید اظهار کرد: سفر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به البرز دستاوردهای زیادی به دنبال داشت که یکی از آنها قول مساعد رییس سازمان برای تخصیص اعتبارات ملی جهت بازسازی و مرمت کاخ مروارید بود.

وی ادامه داد: اقای مونسان ۴۰ سال قبل از این مجموعه بازدید کرده بودند و امروز با مشاهده وضع فعلی این مکان تاریخی بسیار متاسف و متاثر شدند.

وی توضیح داد: برای تغییر در شرایط فعلی کاخ، اقای مونسان قول تخصیص مبلغی از اعتبارات ملی برای بازسازی و مرمت این مکان تاریخی را داده‌اند که امید است به زودی محقق شود.

وی همچنین به تلاش برای تعیین تکلیف مالکیت کاخ مروارید نیز اشاره کرد و گفت: ۲۷ هکتار از این مجموعه در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته و با قول هایی که از استاندار البرز گرفته شده و با مساعدت دستگاه قضا به زودی مالکیت کاخ مروارید نیز قطعی می‌شود.

حجت‌الاسلام صابری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: باید شرایط ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان مهیا شود و مربیان این بخش نیز هم از نظر مادی و هم معنوی مورد حمایت قرار بگیرند.

این مسئول با تاکید بر اینکه البرز باید از استانی عبوری به مقصد گردشگری تبدیل شود، گفت: این هدف از یک سو با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و از سوی دیگر با اطلاع رسانی مناسب و آگاه‌سازی مردم از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و... استان محقق می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز ابراز کرد: البرز جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که کاخ مروارید، کاخ ناصری، جاده چالوس، خانه مصدق و تپه ازبکی تنها بخشی از آنهاست.

وی توضیح داد: از چندی قبل اقدامات لازم برای فراهم‌سازی شرایط لازم جهت بازدید عمومی از تمامی این جاذبه‌ها در حال انجام است و امید است بخش خصوصی بیش از پیش در این حوزه وارد میدان شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین