|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۰۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
انتخاباتی که در آن 9 نامزد حضور دارند ولی کارشناسان سیاسی بخت ولادیمیر پوتین را برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهوری روسیه بیش از دیگران می‌دانند.
یک تحلیلگر سیاسی روس با بیان اینکه اروپایی‌ها توانایی فهم اینکه چرا مردم روسیه ولادیمیر پوتین را به ریاست جمهوری خود انتخاب می کنند، ندارند، تاکید کرد: مردم روسیه حضور پوتین را در دستگاه اطلاعاتی روسیه را موثر و مثبت می دانند.

 از بامداد امروز (یکشنبه) فرآیند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه آغاز شد و روس‌ها باوجود همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از تحریم‌های غرب، به پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

انتخاباتی که در آن 9 نامزد حضور دارند ولی کارشناسان سیاسی بخت ولادیمیر پوتین را برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهوری روسیه بیش از دیگران می‌دانند.

ویچسلاو ماتازوف، تحلیلگر سیاسی روسیه در گفت و گو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که «آیا امکان دارد وضعیت اقتصادی حاکم بر روسیه و تضعیف نهادهای اقتصادی این کشور که به دنبال تحریم‌های غرب و آمریکا به وجود آمده است، تاثیری بر انتخابات و رای نیاوردن پوتین داشته باشد؟» گفت: «درست است که بسیاری از مردم روسیه از میزان فساد و نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی ناراضی هستند ولی ایمان دارند که پوتین می‌تواند همه مشکلات را در دوره جدید ریاست جمهوری خود حل کند.»

وی درباره رویکرد غرب نسبت به انتخابات روسیه و احتمال زیاد، انتخاب مجدد پوتین به پست ریاست جمهوری این کشور تصریح کرد: «بگذارید از غرب فاصله بگیریم، اگر بخواهیم از زاویه دید غربی‌ها به انتخابات روسیه نگاه کنیم قطعا به بن بست خواهیم رسید، چرا که محبوبیت پوتین از بطن جامعه روسیه است و این محبوبیت را به جز از مسکو تا سن پترزبورگ و از شرق تا غرب روسیه در هیچ جای اروپا نمی‌توان یافت.»

وی تاکید کرد پوتین اسطوره روس‌ها است و جایگاه خاصی در نزد افکار عمومی این کشور دارد و هیچ کدام از رقبای انتخاباتی‌اش نمی‌توانند این جایگاه را از او بگیرند.

ماتازوف در پاسخ به این سوال که «آیا وابستگی پوتین به دستگاه اطلاعاتی روسیه تاثیر منفی بر کسب رای او نمی گذارد؟» گفت: «روس‌ها دستگاه اطلاعاتی کشورشان رامی پرستند و آن را نه تنها یک دستگاه اطلاعاتی با رویکرد مبارزه با تروریسم نمی دانند، بلکه معتقدند این دستگاه یک رکن اساسی در نظام سیاسی روسیه به شمار می رود.»

وی افزود: «طبعا چنین تفکری باعث رعب و وحشت غرب می شود و آنها تلاش می‌کنند چنین ساختاری را از کار بیاندازند. پوتین نیز که در چنین ساختاری نقش اساسی ایفا می‌کند در مظان اتهام غرب قرار می‌گیرد ولی روس‌ها حضور پوتین را در دستگاه اطلاعاتی موثر و مثبت می‌دانند و معتقدند این موضوع دال بر کفایت، صلابت و پایبندی او به منافع ملی روسیه است.»

این تحلیلگر سیاسی روس درباره شخصیت و ویژگیهای پوتین به عنوان یک رهبر تمام عیار برای یکی از قطبهای سیاسی جهان گفت: «پوتین یک رهبر به تمام معنا از بطن جامعه و همراه با مردم روسیه است ، کما اینکه بارها دیده شده مشکلات داخلی و خارجی را صادقانه از تریبونهای مختلف و حتی کنفرانس های زنده تلویزیونی به اطلاع مردم روسیه رسانده است. درواقع پوتین مردم روسیه را بخشی از ساختار حکومت داری خود می داند.»

ماتازوف در پاسخ به این سوال که کدام نامزد را پیروز انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیش‌بینی می‌کند؟، گفت: «اگر پوتین به جایگاه اجتماعی و محبوبیت خود غره نشود، می توان به جرات گفت که در انتخابات جاری ریاست جمهوری رقبای خود را با قدرت شکست خواهد داد. ناگفته پیداست که رقبای پوتین نیز در دوران تبلیغات انتخابات خود نتوانستند نظر مردم روسیه را به سمت خود جلب کنند.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین