|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۰۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
مسائلی در زمینه پول الکترونیک، صندوق‌های بازنشستگی و حتی قمارخانه‌های الکترونیکی وجود دارد که مفسده‌هایی ایجاد می‌کند و اینها باید کنترل شود. کسی به دنبال محدود کردن دسترسی مردم از حیث اطلاع‌رسانی نیست ولی این رهاشدگی به ما آسیب می‌زند.
نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فیلترینگ موضوع جلسه غیرعلنی مجلس نبوده، تاکید کرد که دسترسی آزاد به اطلاعات محدود نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: واقعا موضوع جلسه غیرعلنی مجلس فیلترینگ تلگرام نبود. بحثی که عمدتا مطرح شد این بود که آیا ما فضای مجازی را آزاد کردیم یا رها کردیم؟ آنچه کارشناسان فضای مجازی سعی کردند به ما اثبات کنند این بود که ما رهاسازی کردیم و من فکر می‌کنم این بخش از حرف‌شان درست است.

وی افزود: از نظر تعداد قوانین در فضای مجازی، ‌آمریکا بالغ بر 170 قانون دارد و ما پنج قانون داریم. ضمن اینکه مردم ما بعضا آسیب می‌بینند و مسائلی در حریم خصوصی آنها اتفاق می‌افتاد.

جعفرزاده ادامه داد: مسائلی در زمینه پول الکترونیک، صندوق‌های بازنشستگی و حتی قمارخانه‌های الکترونیکی وجود دارد که مفسده‌هایی ایجاد می‌کند و اینها باید کنترل شود. کسی به دنبال محدود کردن دسترسی مردم از حیث اطلاع‌رسانی نیست ولی این رهاشدگی به ما آسیب می‌زند.

جعفرزاده ادامه داد: در این جلسه کشوری مثل استرالیا از حیث آزادی این فضاها مثال زده شد. در این کشور پیش‌بینی شده اگر افراد در سنین مختلف بخواهند وارد این فضا شوند باید جریمه پرداخت کنند در حالی که ما رها شده هستیم و قانونی نداریم. به نظر می‌رسد لازم است تمهیداتی پیش‌بینی شود که پول ملی کشور آسیب نبیند و پول الکترونیکی ضابطه‌مند شود. به هر حال ما در مسائل گمرکی و بانکداری ضابطه‌ای نداریم.

نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: در این جلسه می‌خواستند پارلمان را توجیه کنند که چقدر از قوانین عقب هستیم. ما پنج قانون داریم که یکی از آنها مرتبط با فضای مجازی است و بسیار ناقص است. گفتند این قانون در سال 85 تدوین شده و آن را با قوانین دنیا مقایسه کردند که فکر می‌کنم این توجیه‌سازی مورد نیاز بود.

جعفرزاده اضافه کرد: به هر حال فضای مجازی نمی‌تواند بدون محدودیت باشد بلکه برای برخی گروه‌های سنی و مجموعه‌ها باید محدودیت‌هایی قائل شویم و ساماندهی بکنیم اما قطعا دسترسی آزاد به اطلاعات محدود نمی‌شود.

این نماینده مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که آیا موضوع فیلترینگ تلگرام در این جلسه مورد بحث قرار گرفته یا نه؟ گفت: در این جلسه راجع به فضای مجازی به طور کلی و ضرورت‌های قانونگذاری آن بحث‌هایی مطرح شد و اتفاقا ما معتقدیم استفاده از تجارب دنیا در این زمینه چیز خوبی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین