|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۰۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
یوسف محمد، وکیل او شنبه به خبرنگاران گفت: امینه غریب استعفایش را در راستای مصالح عالی کشور و مردم موریس تقدیم کرده است. امینه غریب ترجیح می‌دهد از این سمت کناره‌گیری کند. او نمی‌خواهد شاهد آسیب دیدن مردم و اقتصاد باشد.
امینه غریب، اولین رئیس‌جمهوری زن موریس در پی اتهامات مالی از مقامش استعفا داد و ۲۳ مارس رسما کناره‌گیری خواهد کرد.

 به نقل از خبرگزاری یوپی‌آی، رئیس‌جمهوری این کشور واقع در اقیانوس هند در پی رسوایی هزینه‌های خرید که موجب شد روابطش با نخست‌وزیر موریس تیره و تار شود، استعفا داد. یوسف محمد، وکیل او شنبه به خبرنگاران گفت: امینه غریب استعفایش را در راستای مصالح عالی کشور و مردم موریس تقدیم کرده است. امینه غریب ترجیح می‌دهد از این سمت کناره‌گیری کند. او نمی‌خواهد شاهد آسیب دیدن مردم و اقتصاد باشد.

غریب تنها زن مسلمان در قاره آفریقا بود که رهبری یک کشور را بر عهده داشت.

اتهامات علیه غریب از پیوستن او به موسسه کره زمین در سال ۲۰۱۵ نشات می‌گیرد. او بعدا در ۲۰۱۶ از این موسسه کارتی اعتباری دریافت کرد تا هزینه‌های مربوط به سفرهای کاری و سایر هزینه‌های سازمانی مرتبط را بپردازد. امینه غریب اما به خرید جواهرات و پوشاک و هزینه ۲۶ هزار دلار از آن کارت اعتباری در امور غیر کاری متهم شد. او مدعی است استفاده از این کارت اتفاقی بوده و با کارت‌های بانکی شخصی او تداخل به وجود آمده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین