|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۰۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
ورود حدود ۴ هزار دستگاه هیبریدی از طریق نماینده های غیر رسمی بدون گارانتی موجب شد تا بازار خودروهای هیبریدی خراب و نگاه مردم نسبت به این خودروها تغییر کند.
ورود حدود ۴ هزار دستگاه هیبریدی از طریق نماینده های غیر رسمی بدون گارانتی موجب شد تا بازار خودروهای هیبریدی خراب و نگاه مردم نسبت به این خودروها تغییر کند.

محمد فلاح با اشاره به اینکه در سالهای اخیر گری مارکت ها با ورود خودروهایی که در سایر کشورها ثبت شده اند مشکلاتی را به وجود آورده اند، اظهارداشت: امروز متقاضیان خودروهای هیبریدی با مشکل گارانتی مواجه شده و اعتراضاتی را دارند این در حالی است که نمایندگی های رسمی خدمات پس از فروش کامل را از طریق شرکت مادر به خودروهای وارداتی شان ارائه می کنند.

وی با تاکید بر این که واردات غیر قانونی آفت اصلی فعالیت شرکت های رسمی واردکننده خودروهای هیبریدی است ، گفت : مجموعه‌ای از عوامل همچون واردات غیر قانونی، نوسانات نرخ ارز و تعرفه‌های نامتعارف مشکلاتی را برای خودروهای هیبریدی ایجاد کرده اما خوشبختانه دولت مانع این واردات شد. .
این مقام مسئول در یکی از شرکت های واردکننده خودروهای هیبریدی با اشاره به الزام شرکت مادر کره ای در مورد خدمات پس از فروش افزود : شرکت‌های سازنده تعهد دارند که برای مدت معینی گارانتی محصولات را تامین کند. حال اگر این خودروها از کشورهای دیگر وارد شوند، در این زمینه به مشکل بر می‌خورند. در عین حال با توجه به اینکه شرکت مادر خودروها را بر اساس خصوصیات مورد نظر کشورها تولید می کند ورود خوردوها از سایر کشورها به ایران موجب شد تا برخی آپشن ها بر روی خودروهایی که از طریق گری مارکت ها به ایران وارد شده اند وجود نداشته باشد .

فلاح ادامه داد: هیچ شرکتی حاضر به گارانتی این خودروها نیست و در این حالت تنها کسی که ضرر می‌کند مشتری است. در همین حال شرکتی هیوندای اعلام کرد که اگر خودرویی از محصولات آن شرکت از طریق بازار سیاه وارد کشور شده باشد، نماینده رسمی آن شرکت به ازای هر دستگاه، 2 هزار دلار جریمه خواهند شد.

به اعتقاد وی ، بحث واردات و ثبت سفارش غیر قانونی پیش از این هم مسوبق به سابقه است و چه در دوره قبل، چه حال حاضر و چه در آینده، خودروهای بسیاری از کشورهای دیگر وارد کشور ما شده و می شوند که مناسب آب و هوا و همچنین شرایط کشور نیستند و استاندارد‌های متفاوتی را پاس می کنند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین