|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۰۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
کمپانی گوگل چهارمین گزارش سالانه‌ی خود را در مورد بررسی امنیت اندروید منتشر کرده است.
 کمپانی گوگل چهارمین گزارش سالانه‌ی خود را در مورد بررسی امنیت اندروید منتشر کرده است.

یادگیری ماشینی نقش مهمی را در امن کردن دستگاه‌های مجهز به اندروید ایفا می‌کند. این شرکت در ماه می گذشته گوگل‌پلی پروتکت را معرفی کرد که در واقع کار آن برقراری امنیت سرویس‌های ارائه‌شده در سیستم‌عامل اندروید است. یادگیری ماشینی گوگل ۶۰.۳ درصد از اپلیکیشن‌های مضر را در فروشگاه پلی‌استور شناسایی کرده است و غول دنیای جستجو انتظار دارد این رقم به‌طور مداوم افزایش یابد.

شاید بسیاری از کاربران اینگونه فکر می‌کنند که اندروید نسبت به آی‌اواس از امنیت کم‌تری برخوردار است؛ اما برای یافتن پاسخ درست باید به آمار و ارقام نگاهی داشته باشیم. در سال ۲۰۱۶ احتمال دانلود یک اپلیکیشن مضر ۰.۰۴ درصد بود که رقمی بسیار کوچک است. گوگل این رقم را در سال ۲۰۱۷ به ۰.۰۲ درصد کاهش داده که این تغییر واقعا چشم‌گیر است.

اکنون حدود دو میلیارد دستگاه اندرویدی وجود دارند که به‌طور فعال مورد استفاده قرار می‌گیرند و اطمینان از این موضوع که همه‌ی این دستگاه‌ها از آپدیت‌های امنیتی جدید بهره می‌برند باعث ایجاد یک چالش شده است. در گزارش گوگل آمده: «سال ۲۰۱۷ ما تعداد دستگاه‌های اندرویدی که وصله‌های نرم‌افزاری امنیتی را دریافت کرده‌اند به بیش از ۳۰ درصد افزایش داده‌ایم.» مسلما مشکل همچنان وجود دارد؛ اما مشخصا گوگل برای رفع مشکل یادشده تلاش خواهد کرد.

گوگل از وضعیت فعلی امنیت اندروید بسیار راضی است. بنا به اعلام سی‌نت و به نقل از دیوید کیلیرمارچ، رئیس بخش امنیت اندروید، سیستم‌عامل مورد بحث به اندازه‌ی رقیب اصلی خود امن است. گوگل در ازای رفع باگ‌های نرم‌افزار اندروید به افراد مبالغی پرداخت می کند. در واقع از آنجا که سیستم‌عامل اندروید یک پروژه‌ی‌ متن‌ باز است، افراد به رفع ایرادات آن ترغیب می‌شوند. بنابه گزارش منتشرشده در این زمینه، تیم گوگل اعلام کرده که امنیت سیستم‌عامل این کمپانی در حد امنیت آی‌اواس است؛ درحالی‌که آی‌اواس برخلاف اندروید یک سیستم‌عامل بسته محسوب می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین