|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۰۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
در حالی بورس تهران در این هفته کاهش قیمت سهم ها را تجربه می کند که با عرضه یک شرکت جدید سعی شد از کم رمقی بازار کاسته شود اما در نهایت بازگشایی دو نماد بانکی بعد از بیش از یک سال به روند کاهشی شاخص کل قدرت بیشتری بخشید.
 در پنج روز کاری بورس تهران در این هفته کاهش قیمت سهم ها تداوم داشت و همچنین در روزهایی حجم معاملات نیز به مقدار پایین تری تنزل کرد و در نهایت بورس تهران شاهد افت بیش از هزار واحدی شاخص شد.

بالاخره در آخرین روز کاری تالار شیشه ای بازیگران بازار سرمایه شاهد باز شدن دو نماد بانک صادرات و نماد بانک پارسیان بودند نماد بانک صادرات حدود 20 ماه و نماد بانک پارسیان حدود یک سال و چهار ماه توقف بود و سهاداران این بانک ها مدت ها منتظر آزاد شدن سرمایه شان بودند.

در مدت معاملات روز گذشته قیت سهام بانک صادرات که در زمان بسته شدن حدود 100 تومان بود تا 50 درصد قیمت اسمی یعنی 50 تومان کاهش یافت و نوسان گیران بازار سهام برای خریداری این سهم صف کشیدند و در حالی زمان معاملات به پایان رسید که میلیون ها نفر در صف خرید این سهم بودند.

شرایط بازار در آخرین روزهای سال 1396 به حدی در رکود به سر می برد که حتی عرضه اولیه هم نتوانست شادابی را به تالار شیشه ای بازگرداند. در این هفته 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در بازار دوم بورس تهران عرضه اولیه شد. برای این سهم به روش ثبت سفارش قیمت سقف 415 تومان گذاشته شد و در نهایت نیز مثل باقی سهم ها که به این روش عرضه می شوند روی سقف کشف قیمت شد اما هنوز چند روز بیشتر از عرضه این سهم نگذشته قیمت آن به 407 تومان رسیده است.

در مدت معالات بورس تهران در هفته گذشته شاخص کل که در 16 اسفند ماه جاری در تراز 96 هزار و 860 واحدی قرار داشت 1335 واحد افت کرد و به رقم 95 هزار و 525 واحدی رسید. همچنین شاخص آزاد شناور با افت 1689 واحدی رو به رو شد.

به گزارش ایسنا، شاخص بازار اول نیز در این مدت با 1276 واحد افت مواجه شد و شاخص بازار دوم به رقم 205 هزار و 629 رسید. همچنین شاخص صنعت در این مدت 450 واحد افت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین