|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
محسن رضایی ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری و شهدای عملیات بدر و خیبر گفت: وقتی جنگ تحمیلی تمام شد هر حزب و جناحی وارد میدان شد و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را مطابق دیدگاه خودش تحلیل کرد.
  دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احزاب و جناح ها نباید تحلیل ها و برداشت های خود را به نام انقلاب اسلامی اعلام کنند.

محسن رضایی ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری و شهدای عملیات بدر و خیبر گفت: وقتی جنگ تحمیلی تمام شد هر حزب و جناحی  وارد میدان شد و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را مطابق دیدگاه خودش تحلیل کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کاملا مردمی و مستقل از اراده قدرت های جهانی شکل گرفت و به هیچکدام از احزاب وابسته نبود.

رضایی ادامه داد: متاسفانه از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده درصدد بودند که اجازه ندهند انقلاب اسلامی پیروز شده و به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: ولی علیرغم همه تلاش ها و حمایت هایی که از رژیم پهلوی به عمل آوردند اما به حول و قوه الهی و اراده مردم این انقلاب به ثمر رسید و این  موضوع اولین شکست آمریکا بود.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: آنها تلاش کردند قانون اساسی نوشته نشده و مجلس و  دولت در ایران تشکیل نشود بنابراین دست به کودتا زدند اما این بار نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی اظهارداشت: وقتی آنها نتوانستتد در اراده مردم خللی وارد کنند بنابراین دست به حمله نظامی زده و باعث شدند هشت سال دفاع مقدس در این کشور ادامه پیدا کند.

رضایی با اشاره به پیدایش جبهه های متعدد و شکل گیری احزاب مختلف بعد از هشت سال دفاع مقدس افزود: وقتی جنگ تمام شد هر یک از احزاب وارد میدان شده و از دیدگاه خود به تحلیل جنگ پرداختند، با دیدگاه  خاص خود انقلاب را تحلیل کردند، سخنانی را به حضرت امام خمینی(ره) نسبت دادند که وجود خارجی نداشت و در ادامه در مورد حضرت امام و دفاع مقدس کتاب هایی نوشتند که خلاف واقع بود و بدین صورت دست به تحریف زدند.

وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از مهره های داخلی خود به ایجاد تردید و شبهه افکنی بین مردم پرداخته و اعلام کردند که جمهوری اسلامی نمی تواند مردم را اداره کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: احزاب و جناح ها نباید تحلیل ها و برداشت های خود را به نام انقلاب اسلامی اعلام کنند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به ویژگی های اخلاقی و انقلابی شهید مهدی باکری گفت: شهید آقا مهدی باکری مبارزات خود را در مقابل رژیم پهلوی از دوران دانشجویی آغاز کرده و گروه دانشجویی را در مقابله با رژیم پهلوی تشکیل داده بود.

وی با اشاره به اینکه شهید مهدی باکری یکی از نیروهای مفید و بسیار موثر و تاثیر گذار بود افزود: شهید مهدی باکری لشگر عاشورا را تشکیل داد و باید اشاره کرد که این شهید عزیز و بزرگوار  ثمره انقلاب و دفاع مقدس بود.

رضایی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید مهدی باکری اظهارداشت: داشتن اخلاص یکی از ویژگی های مهم این شهید عزیز بود و همیشه آرزوی شهادت  داشت و دلش می خواست با شهادت رضایت خداوند را کسب کند .

وی داشتن روحیه مردمی و مشورت گرفتن از سایرین را یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی این شهید بزرگوار اعلام کرد و افزود: شهید باکری هیچوقت به تنهایی و زود تصمیم نمی گرفت و عمل نمی کرد، همیشه با استدلال صحبت کرده و از نظریات فرمانده گردان ها نیز بهره می گرفت.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین