|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال پرشور‌تر از سال‌های گذشته برپا شد. روز گذشته ملت ایران در محکومیت جنایات گسترده رژیم اسراییل در سراسر کشور راهپیمایی کردند. غزه حالا نزدیک به 20روز است که زیر آتش اسراییل جان می‌دهد اما مجامع بین‌المللی درباره این جنایت اقدامی عاجل انجام نداده‌اند. حملات رژیم اسراییل تا همین لحظه که این گزارش نوشته می‌شود بیش از 836 کشته و 5400 زخمی برجای گذاشته است که بسیاری از آنها کودکان و زنان بی‌پناه هستند. جنایاتی که رییس‌جمهوری کشورمان تاکید دارد که تاریخ نسبت به ساکتین در برابر این جنایات در غزه قضاوت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها حسن روحانی روز گذشته از حوالی میدان فردوسی به خیل عظیم مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس پیوست. رییس‌جمهوری را «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس‌جمهوری و «حسین فریدون» دستیار ویژه رییس‌جمهوری همراهی می‌کردند. رییس‌جمهوری در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: «هر چه راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه‌تر باشد، این موضوع به معنای حمایت بیشتر از مردم مظلوم فلسطین بوده و پیام رساتری برای رژیم غاصب صهیونیستی است که پایان تجاوز، آدم‌کشی و غصب، شکست است.»
حسن روحانی با بیان اینکه «قدس هم از لحاظ دینی و مذهبی و هم از لحاظ مسایل منطقه‌ای و جهانی برای مردم ایران اهمیت بسیاری دارد»، افزود: «حضور مردم در روز قدس در واقع هم برای اجرای دستور و نظر حضرت امام(ره) است و هم به این معناست که به جهانیان اعلام کنیم مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و فلسطین سرزمین مقدس مسلمان‌هاست و هرگز این سرزمین و آوارگی ملت فلسطین، فراموش نخواهد شد.» رییس‌جمهوری گفت: «با تکیه بر مجامع بین‌المللی نمی‌شود، مردم فلسطین به همه حقوقشان دست پیدا کنند.» روحانی گفت: «امیدواریم مردم غزه بتوانند زندگی عادی داشته باشند و برای این کار همه باید به پا خیزند. ما می‌توانیم در مقابل متجاوزین پیروز شویم در صورتی‌که مسلمانان دست و ید واحد باشند.»او با بیان اینکه «ما می‌خواهیم همه مسلمانان دنیا احساس ید واحد داشته باشند.» گفت: «در برابر اسراییل راهی جز وحدت، ایستادگی و مقاومت وجود ندارد.» رییس‌جمهوری با بیان اینکه «ساکتین در مقابل این جنایات در تاریخ شرمنده هستند»، گفت: «تاریخ نسبت به ساکتین قضاوت خواهد کرد که کودکان و بی‌گناهان کشته می‌شوند و آنها ساکتند.» روحانی با بیان اینکه «روز قدس امسال از هر سال دیگری اهمیت بیشتری دارد»، افزود: «در راهپیمایی‌های روز قدس‌ در گذشته فریادها بر این بود که سرزمین مسلمان‌ها و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران درآمده باید آزاد شود و مردم به وطنشان بازگردند، اما امسال شاهد یک توطئه بشری و ضد انسانی و نسل‌کشی در منطقه فلسطین هستیم.»
روحانی با اشاره به اینکه «روزانه مردم غزه را با انواع سلاح بمباران می‌کنند»، افزود: «امروز نیاز به وحدت همه جهان اسلام است و همه دنیای اسلام باید متحدانه امروز را به‌عنوان روز خشم و تنفر و وحدت و ایستادگی علیه اسراییل اعلام کنند.» رییس‌جمهوری تاکید کرد: «اولین خواست جهانی این است که حصر شکسته شود، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود و آتش و خون تمام شود و همچنین حمله به غزه قطع شود و مردم بتوانند زندگی عادی و معمولی داشته باشند.»
منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین