|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
مجله وال استریت ژورنال فاش کرد که در جریان یکی از سفرهای ترامپ و تیلرسون به چین، ترامپ با تحکم به او گفته غذای مانده را بخورد.
 مجله وال استریت ژورنال فاش کرد که در جریان یکی از سفرهای ترامپ و تیلرسون به چین، ترامپ با تحکم به او گفته غذای مانده را بخورد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز چهارشنبه به نقل از استریت ژورنال افزود: در اتفاق در جریان سفر ترامپ و تیلرسون به کشورهای آسیایی، در مراسم استقبال از این دو در پارلمان چین رخ داد.

بر همین اساس، ترامپ که نگران بود نخوردن سالاد مانده ای که روی میز غذا بود، میزبان چینی را ناراحت کند وآن را توهین به حساب آورد، وزیر خارجه برکنار شده خود را مجبور کرد، سریع همه آن را بخورد.

وال استریت ژورنال افزود: رئیس جمهوری آمریکا در آن لحظه با حالتی آمرانه به تیلرسون گفت: رکس، این سالاد را بخور.

مجله آمریکایی این واقعه را نشان دهنده روابط پرتنش بین سیاستمداران دانست.

اختلاف‌ها بین ترامپ و تیلرسون از یک سال پیش علنی شده است و در چند ماه اخیر گمانه ‌زنی‌ها درباره برکناری وزیرخارجه آمریکا مطرح بود اما رئیس‌جمهور آمریکا درست ساعاتی بعد از بازگشت رکس تیلرسون از سفر طولانی به آفریقا، این تصمیم را اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا روز 13 مارس 2018 (22 اسفند) رکس تیلرسون را از مقام خود برکنار کرد و مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران را به جای وی تعیین کرد.

چند ماه‌ پیش وقتی در خبرها اعلام شد تیلرسون ترامپ را 'ابله و سبک ‌مغز' توصیف کرده است، او چنین اظهارنظری را علنا تکذیب نکرد و در مقابل هم ترامپ در مواردی او را به طور علنی سرزنش کرد؛ از جمله درتوئیتر خطاب به وی نوشت: 'وقتت را با مذاکره با کره شمالی تلف نکن".
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین